Gabinet Psychologiczno-Logopedyczny

Rejestracja wizyty

Konsultacja psychologiczno-logopedyczna w NEOLOGOPEDII ma charakter holistyczny i wieloaspektowy. Obejmuje mowę i komunikację językową w szerokim ujęciu – w odniesieniu do rozwoju psychoruchowego i emocjonalnego dziecka. W szczególności jest wskazana dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami komunikacji w wieku od 2 do 6 lat. Zalecana jest gdy dziecko:

  • nie mówi lub mówi bardzo mało (występuje opóźniony rozwój mowy ORM),
  • występuje brak rozumienia mowy lub/i nieadekwatne reakcje na mowę,
  • porozumiewa się tylko za pomocą wokalizacji, echolalii oraz/lub płaczu,
  • występują u dziecka inne deficyty rozwoju psychoruchowego,
  • mowa dziecka jest niewyraźna, niezrozumiała lub nie wymawia niektórych głosek,
  • ma problemy z płynnością mowy (jąkanie),
  • gdy nastąpiło zatrzymanie lub regres mowy,
  • ma zalecenia konsultacji logopedycznej / psychologicznej z przedszkola, od lekarza pediatry lub od innych specjalistów.

W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju mowy dziecka, wstępną ocenę rozwoju psychoruchowego, diagnozę zgłaszanych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

150 

Konsultacja zaburzeń komunikacji w NEOLOGOPEDII obejmuje diagnozę problemów komunikacji językowej w szerokim i specjalistycznym ujęciu.  W szczególności jest wskazana dla dzieci z pojawiającym się jąkaniem (niepłynnością mowy) oraz z opóźnionym rozwojem mowy. Wskazana jest gdy u dziecka widoczny jest/są:

  • Zaburzenia płynności mowy (jąkanie).
  • Opóźniony rozwój mowy (ORM).
  • Brak postępów w terapii mowy.
  • Porozumiewanie się tylko za pomocą wokalizacji, echolalii oraz/lub płaczu.
  • Nagłe zatrzymanie rozwoju mowy.
  • Brak zainteresowania komunikacją werbalną.
  • Problemy z rozumieniem mowy i przetwarzaniem językowym.
  • Problemy wynikające z dwujęzyczności.
  • Problemy z nauką czytania i pisania.
  • Występują inne deficyty rozwoju psychoruchowego.

W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną diagnozę zgłaszanych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

150 

Konsultacja rozwoju dziecka w NEOLOGOPEDII obejmuje diagnozę rozwoju psychoruchowego dziecka. Głównym celem jest uzyskanie oceny prawidłowości rozwoju w odniesieniu do norm wiekowych. Zalecana jest jeśli:

  • Rodzic chce poznać/uzyskać indywidualną, specjalistyczną ocenę rozwoju dziecka (np. poszerzony bilans 2-latka).
  • Standaryzowana ocena rozwoju dziecka jest wymagana przez instytucje/placówki (np.: przedszkole, szkoła, poradnia)
  • Dziecko ma zalecenia wykonania testów rozwojowych (np.: od lekarza pediatry lub od innych specjalistów).
  • U dziecka występują deficyty rozwoju psychoruchowego.
  • Ocena rozwoju wymagana jest cyklicznie w kalendarzu terapeutycznym.

Rodzic uzyskuje specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju psychoruchowego dziecka, diagnozę ewentualnych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

150 

Konsultacja logopedyczna zalecana jest jeśli dziecko:

  • nie mówi lub nie następuje rozwój mowy (opóźniony rozwój mowy),
  • nie komunikuje się z otoczeniem,
  • nie rozumie co się do niego mówi lub/i nieadekwatnie reaguje na mowę,
  • źle słyszy (np.: nie odróżnia wyrazów, głosek),
  • mowa dziecka jest niewyraźna i niezrozumiała,
  • ma problemy z wymową głosek s, z, c, dz | sz, ż, cz, dż | ś, ź, ć, dź | głoski “r” | innych głosek (np.: k, g, w, f),
  • zamienia/myli głoski,
  • ma problemy z płynnością mowy (jąkanie),
  • ma mały zasób słów, nie buduje wypowiedzi adekwatnych do wieku,
  • gdy nastąpiło zatrzymanie lub regres mowy.

W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju mowy dziecka, diagnozę ewentualnych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia jak postępować z dzieckiem, aby wyeliminować deficyty. Istnieje też możliwość podjęcia terapii lub/i uzyskania dostępu do programu ćwiczeń on-line na platformie KiC.edu.pl

150 

Konsultacja psychologiczna w NEOLOGOPEDII ma charakter holistyczny i obejmuje wiele aspektów rozwoju psychofizycznego i funkcjonowania dziecka ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój mowy i komunikacji językowej. W szczególności jest wskazana dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami komunikacji w wieku od 2 do 6 lat. Zalecana jest gdy u dziecka występują:

  • Brak rozwoju mowy, opóźniony rozwój mowy (ORM).
  • Zaburzenia komunikacji językowej (np. jąkanie).
  • Deficyty w rozwoju psychoruchowym.
  • Problemy z emocjami i zachowaniem.
  • Trudności z koncentracją i celowością działań.
  • Problemy z jedzeniem lub snem.
  • Nadmierna ruchliwość i impulsywność.
  • Zaburzenia sensoryczne.

W ramach konsultacji rodzic uzyska ocenę rozwoju psychofizycznego dziecka, diagnozę zgłaszanych zaburzeń, indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania oraz informację czy potrzebne jest wsparcie w określonym zakresie.

150 

Konsultacja dotycząca grafomotoryki lub/i terapii ręki w NEOLOGOPEDII obejmuje badanie lateralizacji oraz specjalistyczną ocenę umiejętności motorycznych dziecka w obszarze ręki, dłoni i palców. Jest zalecana jeśli występuje/występują o dziecka:

  • Trudności z koordynacją ruchową (motoryka mała)
  • Nieukształtowana lateralizacja
  • Nieprawidłowy chwyt narzędzi pisarskich
  • Trudności z rysowaniem i kolorowaniem
  • Nieprawidłowy rozwój umiejętności pisania
  • Trudności z przestrzenną organizacją pisma
  • Problemy z koncentracją podczas wykonywania zadań grafomotorycznych
  • Zaburzenia napięcia mięśniowego
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Opóźniony rozwój motoryki małej z powodu wcześniejszych problemów rozwojowych
  • Urazy i niepełnosprawności w obrębię rąk, dłoni i palców
  • Obawy nauczycieli i rodziców dotyczące postępów dziecka

150 

Konsultacja trudności szkolnych w NEOLOGOPEDII obejmuje specjalistyczną ocenę kompetencji szkolnych oraz diagnozę zgłaszanych problemów. Jest zalecana jeśli dziecko:

  • istnieje podejrzenie dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • ma trudności w uczeniu się,
  • ma problemy z czytaniem i pisaniem,
  • ma powtarzające się kłopoty z ortografią (robi błędy, „zjada” litery, gubi interpunkcję),
  • ma trudności w nauce matematyki,
  • ma problemy ze skupieniem i pamięcią (zaburzenia koncentracji i uwagi)
  • ma problemy z motywacją.

W ramach konsultacji rodzic uzyska diagnozę zgłaszanych trudności oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

150