Gabinet Psychologiczno-Logopedyczny

Konsultacja logopedyczna

Opis wizyty

[custom_product_description]

Rejestracja wizyty

[product_additional_information]

Konsultacja logopedyczna zalecana jest jeśli dziecko:

  • nie mówi lub nie następuje rozwój mowy (opóźniony rozwój mowy),
  • nie komunikuje się z otoczeniem,
  • nie rozumie co się do niego mówi lub/i nieadekwatnie reaguje na mowę,
  • źle słyszy (np.: nie odróżnia wyrazów, głosek),
  • mowa dziecka jest niewyraźna i niezrozumiała,
  • ma problemy z wymową głosek s, z, c, dz | sz, ż, cz, dż | ś, ź, ć, dź | głoski “r” | innych głosek (np.: k, g, w, f),
  • zamienia/myli głoski,
  • ma problemy z płynnością mowy (jąkanie),
  • ma mały zasób słów, nie buduje wypowiedzi adekwatnych do wieku,
  • gdy nastąpiło zatrzymanie lub regres mowy.

W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju mowy dziecka, diagnozę ewentualnych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia jak postępować z dzieckiem, aby wyeliminować deficyty. Istnieje też możliwość podjęcia terapii lub/i uzyskania dostępu do programu ćwiczeń on-line na platformie KiC.edu.pl

Problemy: reranie, seplenienie, wady wymowy
Koszt wizyty:

150 

Rejestracja telefoniczna:

570 112 422

Rejestracja on-line:

Jeśli w kalendarzu nie są widoczne dostępne terminy lub nie znajdujecie Państwo dogodnego terminu prosimy o kontakt telefoniczny: 570 112 422

Wskazania

Kiedy do logopedy?

Oczywiście jeśli macie Państwo zalecenie lub skierowanie z przedszkola, szkoły lub od innego specjalisty, ale także możliwie najwcześniej, jeżeli macie Państwo wątpliwości dotyczące szeroko rozumianego rozwoju mowy waszych dzieci, w szczególności gdy:

  • mowa dziecka jest niezrozumiała lub dziecko nie wymawia niektórych głosek,
  • gdy dziecko nie mówi lub nie następuje rozwój mowy,
  • gdy dziecko nie komunikuje się z otoczeniem,
  • gdy dziecko często ma infekcje i oddycha przez otwarte usta,
  • gdy dziecko nie reaguje na głos bliskich,
  • gdy dziecko stara się lecz nie rozumie co się do niego mówi,
  • gdy dziecko źle słyszy,
  • gdy dziecko ma trudności z koncentracją, niechętnie rysuje,
  • gdy nastąpiło zatrzymanie lub regres mowy.

Szczegółowe wskazania do konsultacji logopedycznej

Konsultacja logopedyczna jest kluczowa, gdy pojawiają się wątpliwości co do rozwoju mowy i komunikacji dziecka. Wczesna interwencja logopedyczna może znacząco wpłynąć na rozwój dziecka i zapobiec późniejszym trudnościom. Oto bardziej szczegółowe wskazania do konsultacji logopedycznej u dziecka:

Opóźniony rozwój mowy

  • Brak gaworzenia do 6. miesiąca życia.
  • Brak pierwszych słów do 12-18. miesiąca życia.
  • Brak prostych zdań do 2-3 roku życia.
  • W wieku 3 lat dziecko nie używa zdań dwuwyrazowych lub mówi bardzo mało w porównaniu do rówieśników.

Problemy z artykulacją

  • Dziecko wymawia nieprawidłowo dźwięki, przestawia sylaby lub całe wyrazy.
  • Trudności z wymawianiem poszczególnych głosek, np. „r”, „sz”, „cz”, „ż” po ukończeniu 5-6 lat.
  • Mowa dziecka jest niezrozumiała dla osób spoza najbliższego otoczenia, nawet po ukończeniu 3. roku życia.

Zaburzenia płynności mowy (jąkanie, „zacinanie się”)

  • Dziecko powtarza dźwięki, sylaby, słowa lub całe zdania.
  • Długie pauzy w mowie, „zacinanie się” podczas próby wypowiedzi.

Objawy te mogą pojawić się zarówno na wczesnym etapie rozwoju, jak i później, np. w wieku przedszkolnym.

Zaburzenia słuchu fonematycznego

  • Dziecko ma trudności z różnicowaniem dźwięków mowy (np. myli podobnie brzmiące głoski, takie jak „k” i „g” lub „p” i „b”).
  • Trudności w rozumieniu instrukcji lub poleceń złożonych z kilku elementów.

Problemy z rozumieniem mowy

  • Dziecko ma trudności z rozumieniem prostych poleceń lub wypowiedzi, które powinno rozumieć w danym wieku.
  • Nie odpowiada na swoje imię, nie rozumie podstawowych pytań i instrukcji.

Brak lub ograniczone gestykulowanie i komunikacja niewerbalna

  • Dziecko nie używa gestów, takich jak wskazywanie, machanie ręką, skinienie głową, co jest typowe dla dzieci w pierwszym roku życia.
  • Brak prób komunikacji za pomocą mimiki, gestów, czy kontaktu wzrokowego.

Wybiórczość pokarmowa lub problemy z jedzeniem

  • Dziecko ma trudności z jedzeniem pokarmów o różnych konsystencjach, np. gryzienie i przeżuwanie.
  • Występuje nadmierna wybiórczość pokarmowa, co może wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej w obszarze jamy ustnej.

Nieprawidłowe napięcie mięśniowe w obrębie aparatu mowy

  • Obniżone napięcie mięśniowe (hipotonia) w okolicach warg, języka, szczęki, co może wpływać na wyraźność mowy oraz trudności w artykulacji.
  • Wysokie napięcie mięśniowe (hipertonia) może powodować trudności z precyzyjnym ruchem języka czy warg, co wpływa na jakość mowy.

Oddychanie przez usta lub nawyki nieprawidłowego ssania

  • Dziecko stale oddycha przez usta, co może prowadzić do problemów z wymową oraz nieprawidłowym rozwojem narządów artykulacyjnych.
  • Długotrwałe ssanie kciuka, smoczka lub inny nawyk oralny po 2. roku życia, co może wpłynąć na rozwój zgryzu i mowy.

Problemy z rozwojem językowym

  • Dziecko mówi bardzo mało w porównaniu do rówieśników lub wykazuje trudności w budowaniu zdań.
  • Występuje mieszanie języka, np. w rodzinach dwujęzycznych, dziecko nie rozwija poprawnie ani jednego, ani drugiego języka.

Zaburzenia komunikacji społecznej

  • Dziecko ma trudności z nawiązywaniem kontaktu wzrokowego, unika interakcji z rówieśnikami i dorosłymi.
  • Występują nietypowe zachowania komunikacyjne, takie jak echolalia (powtarzanie zasłyszanych słów), brak zrozumienia zasad dialogu (nieodpowiednie reakcje na pytania).

Zaburzenia neurologiczne lub genetyczne

  • Dzieci z diagnozowanymi zaburzeniami neurologicznymi lub genetycznymi mogą potrzebować wczesnej diagnostyki logopedycznej w celu wsparcia rozwoju mowy i komunikacji.

Obawy rodziców lub nauczycieli

  • Każda sytuacja, w której rodzic, opiekun lub nauczyciel wyraża niepokój dotyczący rozwoju mowy, artykulacji lub komunikacji dziecka, powinna być powodem do konsultacji.

Problemy z dykcją lub emisją głosu

  • Niewłaściwe modulowanie głosu, zbyt wysoka lub niska tonacja, problemy z oddychaniem podczas mówienia.
  • Dziecko mówi bardzo cicho, krzykliwie lub nosowo.

Trudności w przedszkolu lub szkole

  • Dziecko nie jest w stanie komunikować swoich potrzeb nauczycielom lub rówieśnikom, co może wpływać na jego funkcjonowanie w grupie.
  • Trudności w nauce języka, pisania, czytania, które mogą wynikać z wcześniejszych problemów z mową.

Specjalista

Joanna Milena Just

logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej

Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą,  psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.

  • zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
  • opóźniony rozwój mowy (ORM),
  • zaburzenia mowy o typie afazji,
  • dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
  • wady wymowy.

Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.

Zajmuje się:

  • diagnostyką logopedyczną,
  • terapią logopedyczną,
  • niepłynnością mowy (jąkaniem),
  • psychologią rozwojową dziecka,
  • diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
  • zaburzeniami komunikacji językowej,
  • oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
  • stymulacją rozwoju mowy,
  • oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
  • konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
  • Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
  • profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
  • diagnozą i terapią grafomotoryczną,
  • terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).

Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta

W obszarze logopedii oferujemy:

  • konsultacje logopedyczne
  • konsultacje i diagnozę opóźnionego rozwoju mowy
  • terapię logopedyczną wszelkich zaburzeń mowy i wad wymowy (m.in. seplenienie – sygmatyzm, nieprawidłowa realizacja głoski ‘r’ – rotacyzm)
  • konsultacje jąkania
  • terapię jąkania
  • konsultacje mutyzmu, zaburzeń o typie afazji, logofobii, SLI
  • stymulację rozwoju mowy
  • diagnozę logopedyczną
  • rozszerzoną diagnozę logopedyczną
  • badania logopedyczne (również testy)
  • konsultacje wędzidełka podjęzykowego
  • ocenę sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego
  • profilaktykę zaburzeń mowy

Regulamin

Regulamin wizyt stacjonarnych

  1. Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
  2. Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
  3. Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
  4. Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
  5. Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
  6. Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
  7. Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
  8. Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
  9. Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
  10. W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
  11. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
  12. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
  13. W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
  14. Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
  15. Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
  16. Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
  17. Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
  18. Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.