Konsultacja logopedyczna
Opis wizyty
Rejestracja wizyty
Konsultacja logopedyczna zalecana jest jeśli dziecko:
- nie mówi lub nie następuje rozwój mowy (opóźniony rozwój mowy),
- nie komunikuje się z otoczeniem,
- nie rozumie co się do niego mówi lub/i nieadekwatnie reaguje na mowę,
- źle słyszy (np.: nie odróżnia wyrazów, głosek),
- mowa dziecka jest niewyraźna i niezrozumiała,
- ma problemy z wymową głosek s, z, c, dz | sz, ż, cz, dż | ś, ź, ć, dź | głoski “r” | innych głosek (np.: k, g, w, f),
- zamienia/myli głoski,
- ma problemy z płynnością mowy (jąkanie),
- ma mały zasób słów, nie buduje wypowiedzi adekwatnych do wieku,
- gdy nastąpiło zatrzymanie lub regres mowy.
W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju mowy dziecka, diagnozę ewentualnych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia jak postępować z dzieckiem, aby wyeliminować deficyty. Istnieje też możliwość podjęcia terapii lub/i uzyskania dostępu do programu ćwiczeń on-line na platformie KiC.edu.pl
150 zł
Rejestracja telefoniczna:
Rejestracja on-line:
Wskazania
Kiedy do logopedy?
Oczywiście jeśli macie Państwo zalecenie lub skierowanie z przedszkola, szkoły lub od innego specjalisty, ale także możliwie najwcześniej, jeżeli macie Państwo wątpliwości dotyczące szeroko rozumianego rozwoju mowy waszych dzieci, w szczególności gdy:
- mowa dziecka jest niezrozumiała lub dziecko nie wymawia niektórych głosek,
- gdy dziecko nie mówi lub nie następuje rozwój mowy,
- gdy dziecko nie komunikuje się z otoczeniem,
- gdy dziecko często ma infekcje i oddycha przez otwarte usta,
- gdy dziecko nie reaguje na głos bliskich,
- gdy dziecko stara się lecz nie rozumie co się do niego mówi,
- gdy dziecko źle słyszy,
- gdy dziecko ma trudności z koncentracją, niechętnie rysuje,
- gdy nastąpiło zatrzymanie lub regres mowy.
Szczegółowe wskazania do konsultacji logopedycznej
Konsultacja logopedyczna jest kluczowa, gdy pojawiają się wątpliwości co do rozwoju mowy i komunikacji dziecka. Wczesna interwencja logopedyczna może znacząco wpłynąć na rozwój dziecka i zapobiec późniejszym trudnościom. Oto bardziej szczegółowe wskazania do konsultacji logopedycznej u dziecka:
Opóźniony rozwój mowy
- Brak gaworzenia do 6. miesiąca życia.
- Brak pierwszych słów do 12-18. miesiąca życia.
- Brak prostych zdań do 2-3 roku życia.
- W wieku 3 lat dziecko nie używa zdań dwuwyrazowych lub mówi bardzo mało w porównaniu do rówieśników.
Problemy z artykulacją
- Dziecko wymawia nieprawidłowo dźwięki, przestawia sylaby lub całe wyrazy.
- Trudności z wymawianiem poszczególnych głosek, np. „r”, „sz”, „cz”, „ż” po ukończeniu 5-6 lat.
- Mowa dziecka jest niezrozumiała dla osób spoza najbliższego otoczenia, nawet po ukończeniu 3. roku życia.
Zaburzenia płynności mowy (jąkanie, „zacinanie się”)
- Dziecko powtarza dźwięki, sylaby, słowa lub całe zdania.
- Długie pauzy w mowie, „zacinanie się” podczas próby wypowiedzi.
Objawy te mogą pojawić się zarówno na wczesnym etapie rozwoju, jak i później, np. w wieku przedszkolnym.
Zaburzenia słuchu fonematycznego
- Dziecko ma trudności z różnicowaniem dźwięków mowy (np. myli podobnie brzmiące głoski, takie jak „k” i „g” lub „p” i „b”).
- Trudności w rozumieniu instrukcji lub poleceń złożonych z kilku elementów.
Problemy z rozumieniem mowy
- Dziecko ma trudności z rozumieniem prostych poleceń lub wypowiedzi, które powinno rozumieć w danym wieku.
- Nie odpowiada na swoje imię, nie rozumie podstawowych pytań i instrukcji.
Brak lub ograniczone gestykulowanie i komunikacja niewerbalna
- Dziecko nie używa gestów, takich jak wskazywanie, machanie ręką, skinienie głową, co jest typowe dla dzieci w pierwszym roku życia.
- Brak prób komunikacji za pomocą mimiki, gestów, czy kontaktu wzrokowego.
Wybiórczość pokarmowa lub problemy z jedzeniem
- Dziecko ma trudności z jedzeniem pokarmów o różnych konsystencjach, np. gryzienie i przeżuwanie.
- Występuje nadmierna wybiórczość pokarmowa, co może wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej w obszarze jamy ustnej.
Nieprawidłowe napięcie mięśniowe w obrębie aparatu mowy
- Obniżone napięcie mięśniowe (hipotonia) w okolicach warg, języka, szczęki, co może wpływać na wyraźność mowy oraz trudności w artykulacji.
- Wysokie napięcie mięśniowe (hipertonia) może powodować trudności z precyzyjnym ruchem języka czy warg, co wpływa na jakość mowy.
Oddychanie przez usta lub nawyki nieprawidłowego ssania
- Dziecko stale oddycha przez usta, co może prowadzić do problemów z wymową oraz nieprawidłowym rozwojem narządów artykulacyjnych.
- Długotrwałe ssanie kciuka, smoczka lub inny nawyk oralny po 2. roku życia, co może wpłynąć na rozwój zgryzu i mowy.
Problemy z rozwojem językowym
- Dziecko mówi bardzo mało w porównaniu do rówieśników lub wykazuje trudności w budowaniu zdań.
- Występuje mieszanie języka, np. w rodzinach dwujęzycznych, dziecko nie rozwija poprawnie ani jednego, ani drugiego języka.
Zaburzenia komunikacji społecznej
- Dziecko ma trudności z nawiązywaniem kontaktu wzrokowego, unika interakcji z rówieśnikami i dorosłymi.
- Występują nietypowe zachowania komunikacyjne, takie jak echolalia (powtarzanie zasłyszanych słów), brak zrozumienia zasad dialogu (nieodpowiednie reakcje na pytania).
Zaburzenia neurologiczne lub genetyczne
- Dzieci z diagnozowanymi zaburzeniami neurologicznymi lub genetycznymi mogą potrzebować wczesnej diagnostyki logopedycznej w celu wsparcia rozwoju mowy i komunikacji.
Obawy rodziców lub nauczycieli
- Każda sytuacja, w której rodzic, opiekun lub nauczyciel wyraża niepokój dotyczący rozwoju mowy, artykulacji lub komunikacji dziecka, powinna być powodem do konsultacji.
Problemy z dykcją lub emisją głosu
- Niewłaściwe modulowanie głosu, zbyt wysoka lub niska tonacja, problemy z oddychaniem podczas mówienia.
- Dziecko mówi bardzo cicho, krzykliwie lub nosowo.
Trudności w przedszkolu lub szkole
- Dziecko nie jest w stanie komunikować swoich potrzeb nauczycielom lub rówieśnikom, co może wpływać na jego funkcjonowanie w grupie.
- Trudności w nauce języka, pisania, czytania, które mogą wynikać z wcześniejszych problemów z mową.
Specjalista
Joanna Milena Just
logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej
Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą, psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.
- zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
- opóźniony rozwój mowy (ORM),
- zaburzenia mowy o typie afazji,
- dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
- wady wymowy.
Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.
Zajmuje się:
- diagnostyką logopedyczną,
- terapią logopedyczną,
- niepłynnością mowy (jąkaniem),
- psychologią rozwojową dziecka,
- diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
- zaburzeniami komunikacji językowej,
- oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
- stymulacją rozwoju mowy,
- oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
- konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
- Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
- profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
- diagnozą i terapią grafomotoryczną,
- terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).
Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta
Logopedia
W obszarze logopedii oferujemy:
- konsultacje logopedyczne
- konsultacje i diagnozę opóźnionego rozwoju mowy
- terapię logopedyczną wszelkich zaburzeń mowy i wad wymowy (m.in. seplenienie – sygmatyzm, nieprawidłowa realizacja głoski ‘r’ – rotacyzm)
- konsultacje jąkania
- terapię jąkania
- konsultacje mutyzmu, zaburzeń o typie afazji, logofobii, SLI
- stymulację rozwoju mowy
- diagnozę logopedyczną
- rozszerzoną diagnozę logopedyczną
- badania logopedyczne (również testy)
- konsultacje wędzidełka podjęzykowego
- ocenę sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego
- profilaktykę zaburzeń mowy

Regulamin
Regulamin wizyt stacjonarnych
- Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
- Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
- Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
- Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
- Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
- Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
- Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
- Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
- Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
- W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
- W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
- Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
- Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
- Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
- Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.