Gabinet Psychologiczno-Logopedyczny

Konsultacja psychologiczna

Opis wizyty

Konsultacja psychologiczna w NEOLOGOPEDII ma charakter holistyczny i obejmuje wiele aspektów rozwoju psychofizycznego i funkcjonowania dziecka ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój mowy i komunikacji językowej. W szczególności jest wskazana dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami komunikacji w wieku od 2 do 6 lat.

W trakcie konsultacji logopedycznej specjalista:

  • Przeprowadzi wywiad z rodzicem.
  • Oceni rozwój psychoruchowy i emocjonalny dziecka.
  • Przeprowadzi sprawdzenie mowy i umiejętności komunikacyjnych.
  • Poinformuje o normach rozwoju dla danego wieku.
  • Przedstawi diagnozę zgłaszanego problemu oraz odpowie na Państwa pytania.
  • Zaproponuje i omówi dalsze kroki diagnostyczne i/lub terapeutyczne.
  • W razie potrzeb zaleci dodatkowe/dalsze konsultacje specjalistyczne (np. neurologiczna)

Co uzyskujecie Państwo po konsultacji psychologicznej w NEOLOGOPEDII

✔️ Ocenę rozwoju psychoruchowego dziecka

Specjalista oceni wstępnie rozwój psychomotoryczny dziecka w odniesieniu do norm dla danego wieku. Ocena ta stanowi wytyczne do ewentualnego podjęcia odpowiedniej diagnostyki wczesnodziecięcej.

✔️ Diagnoza problemów rozwojowych

Specjalista zidentyfikuje ewentualne problemy/deficyty w ogólnym stopniu rozwoju psychoruchowego dziecka, ze zwróceniem uwagi na ich przyczyny, oraz odniesie się do zgłaszanych przez rodziców problemów.

✔️ Specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka

Rodzic dowiaduje się, jak wygląda rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych dziecka w kontekście rozwoju całościowego. Specjalista oceni, czy mowa dziecka rozwija się w sposób prawidłowy w odniesieniu do przyjętych norm wiekowych.

✔️ Szczegółową informacje o ewentualnej konieczności terapii

Jeśli w ocenie specjalisty potrzebna jest terapia, rodzic otrzymuje informacje o jej zakresie, częstotliwości i potencjalnym czasie trwania oraz możliwościach jej poprowadzenia zarówno przez rodzica jak i terapeutę.

✔️ Informację o ewentualnej konieczności wykonania dodatkowych badań

Aby uzyskać pełniejszy obraz rozwoju dziecka, w niektórych przypadkach może być wskazane wykonanie dodatkowych badań (np. badanie słuchu) lub konsultacji specjalistycznych (np. neurologiczna). Specjalista zaleci rodzicom aby w porozumieniu z lekarzem prowadzącym wykonać takie badania lub konsultacje.

✔️ Indywidualne wskazówki i porady

Rodzic otrzymuje od specjalisty konkretne wskazówki i zalecenia, jak postępować z dzieckiem i jakie dalsze kroki podjąć.

✔️ Lepsze zrozumienie potrzeb dziecka

Dzięki konsultacji rodzic uzyskuje większą wiedzę dotyczącą indywidualnego rozwoju oraz potrzeb i możliwości swojego dziecka.

✔️ Poczucie kontroli nad sytuacją

Rodzic, który uzyska specjalistyczną ocenę rozwoju psychomotorycznego dziecka oraz plan dalszego postępowania, czuje się pewniej i ma większy wpływ na dalsze ewentualne kroki diagnostyczne i terapeutyczne.

✔️ Możliwość uzyskania opinii/informacji pisemnej

Po konsultacji możliwe jest uzyskanie odpłatnej informacji/opinii pisemnej dla rodzica lub/i innych specjalistów (np.: dla pediatry, dla szkoły, dla przedszkola, w celu pogłębienia diagnozy, itp.)

Jak przygotować się do wizyty?

  • Na konsultacje dziecko powinno przyjść wypoczęte i zdrowe. W szczególności nie powinno mieć objawów infekcji dróg oddechowych (katar, kaszel).
  • Wskazane jest zabranie ewentualnych skierowań oraz dokumentacji zdrowia dziecka związanej ze zgłaszanym problemem.
  • Bardzo przydatne będą nagrania video/audio pokazujące zgłaszany problem (np.: filmy nagrane w domu), a w przypadku konsultacji w kontekście trudności szkolnych próbki prac dziecka (rysunki, zeszyty)

Rejestracja wizyty

Rodzaj wizyty

stacjonarna

Czas wizyty

45 min.

Konsultacja psychologiczna w NEOLOGOPEDII ma charakter holistyczny i obejmuje wiele aspektów rozwoju psychofizycznego i funkcjonowania dziecka ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój mowy i komunikacji językowej. W szczególności jest wskazana dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami komunikacji w wieku od 2 do 6 lat. Zalecana jest gdy u dziecka występują:

  • Brak rozwoju mowy, opóźniony rozwój mowy (ORM).
  • Zaburzenia komunikacji językowej (np. jąkanie).
  • Deficyty w rozwoju psychoruchowym.
  • Problemy z emocjami i zachowaniem.
  • Trudności z koncentracją i celowością działań.
  • Problemy z jedzeniem lub snem.
  • Nadmierna ruchliwość i impulsywność.
  • Zaburzenia sensoryczne.

W ramach konsultacji rodzic uzyska ocenę rozwoju psychofizycznego dziecka, diagnozę zgłaszanych zaburzeń, indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania oraz informację czy potrzebne jest wsparcie w określonym zakresie.

Problemy: afazja, integracja sensoryczna, jąkanie, mutyzm, niepełnosprawność, niepokojące zachowania, opóźniony rozwój mowy, problemy rozwojowe, SLI, trudności szkolne
Koszt wizyty:

150 

Rejestracja telefoniczna:

570 112 422

Rejestracja on-line:

Jeśli w kalendarzu nie są widoczne dostępne terminy lub nie znajdujecie Państwo dogodnego terminu prosimy o kontakt telefoniczny: 570 112 422

Wskazania

Kiedy należy skorzystać z konsultacji psychologicznej?

Konsultacje psychologiczną należy wykonać jeśli zauważacie Państwo niepokojące zachowania, reakcje lub trudności w rozwoju dziecka w następujących zakresach:

Zaburzenia komunikacji językowej

  • Brak mowy lub opóźniony rozwój mowy.
  • Problemy w rozumieniu mowy.
  • Używanie nietypowych wzorców językowych (np. echolalia – powtarzanie słów lub fraz, wokalizacje, krzyki).
  • Problemy z płynnością mowy (jąkanie).
  • Wady wymowy.

Deficyty w rozwoju psychoruchowym

  • Opóźnienia w rozwoju motoryki i umiejętności poznawczych.
  • Brak typowych dla wieku umiejętności, takich jak raczkowanie, chodzenie, interakcja czy reagowanie na impulsy z otoczenia.

Nietypowe ruchy i zachowania

  • Częste wykonywanie niepokojących i nieadekwatnych do sytuacji ruchów (np.: machanie rączkami, tupanie, bujanie, uporczywe odruchy w obrębie buzi i twarzy i inne).
  • Nieuzasadnione powtarzanie czynności.
  • Brak kontaktu wzrokowego i dzielenia pola uwagi.

Problemy z emocjami i zachowaniem

  • Nadmierne napady złości, agresja lub autoagresja.
  • Trudności w regulacji emocji (np. częste wybuchy płaczu lub/i gniewu).
  • Zamknięcie się w sobie, wycofanie, trudności w nawiązywaniu kontaktu z rówieśnikami lub dorosłymi.
  • Trudności z koncentracją i celowością działań.

Trudności w funkcjonowaniu społecznym

  • Trudności w zabawie z innymi dziećmi (np. dziecko nie chce się bawić, nie dzieli się zabawkami, nie potrafi współpracować).
  • Problemy z adaptacją w przedszkolu, nadmierny lęk przed rozłąką z rodzicami.
  • Niechęć do nawiązywania kontaktów z nowymi osobami.

Problemy z jedzeniem lub snem

  • Odmowa jedzenia, selektywna dieta lub inne trudności z karmieniem.
  • Zaburzenia snu (np. częste budzenie się w nocy, trudności z zasypianiem, koszmary nocne).

Nadmierna ruchliwość i impulsywność

  • Nadmierna aktywność, trudności w skupieniu się na zadaniach, brak zdolności do dłuższego angażowania się w zadania/zabawy.
  • Impulsywność, brak kontroli nad zachowaniem.

Zaburzenia sensoryczne

  • Nadwrażliwość lub brak wrażliwości na bodźce (np. dźwięki, dotyk, zapachy).
  • Nietypowe reakcje na określone tekstury, materiały lub ubrania.

Problemy z relacją rodzic-dziecko

  • Trudności w budowaniu bliskiej, zdrowej więzi z rodzicem (np. problemy z nawiązaniem relacji emocjonalnej).
  • Dziecko nie reaguje na obecność lub emocje rodzica w typowy sposób.

Konsultacja psychologiczna pozwoli ocenić stopień rozwoju psychoruchowego i emocjonalnego oraz czy potrzebne jest wsparcie w określonym zakresie.

Specjalista

Joanna Milena Just

logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej

Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą,  psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.

  • zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
  • opóźniony rozwój mowy (ORM),
  • zaburzenia mowy o typie afazji,
  • dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
  • wady wymowy.

Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.

Zajmuje się:

  • diagnostyką logopedyczną,
  • terapią logopedyczną,
  • niepłynnością mowy (jąkaniem),
  • psychologią rozwojową dziecka,
  • diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
  • zaburzeniami komunikacji językowej,
  • oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
  • stymulacją rozwoju mowy,
  • oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
  • konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
  • Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
  • profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
  • diagnozą i terapią grafomotoryczną,
  • terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).

Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta

W zakresie psychologii oferujemy:

  • konsultacje psychologiczne problemów rozwojowych dziecka (do 8 lat)
  • porady psychologiczne dla rodziców
  • diagnozę psychologiczną
  • konsultację i diagnozę gotowości szkolnej
  • diagnozę psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysortografia, dysgrafia)
  • badanie funkcji percepcyjnych, poznawczych i motorycznych
  • badanie poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka
  • badanie poziomu funkcji intelektualnych (m.in. test inteligencji)
  • testy psychologiczne dla dzieci
  • diagnozowanie zaburzeń emocjonalnych i zachowań dysfunkcyjnych
  • terapię psychologiczną dziecka
  • wspomaganie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej
  • terapię psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się
  • terapię psychologiczną niepłynności mówienia

Dysponujemy wyjątkowo szerokim zakresem testów i narzędzi diagnostycznych – dostosowanych do wieku i problemów dziecka oraz dużym doświadczeniem w diagnozie dzieci młodszych, przy czym kierujemy się holistycznym spojrzeniem na rozwój dziecka.

Nasza oferta obejmuje:

  • Wieloaspektowa diagnostyka rozwoju psychoruchowego (różnego typu i zakresu testy rozwoju dziecka)
  • Badanie inteligencji
  • Badanie rozwoju społecznego i emocjonalnego
  • Ocena funkcjonowania poznawczego (pamięć, uwaga, rozumienie, procesy myślowe)
  • Bilanse rozwojowe (2,3,4,5,6 lat).
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR)
  • Diagnostyka logopedyczna (wady wymowy)
  • Diagnoza zaburzeń komunikacji społecznej (pragmatycznych)
  • Diagnostyka zaburzeń komunikacji językowej (opóźniony rozwój mowy, jąkanie, mutyzm, SLI)

W połączeniu z wykonywaną diagnostyką oferujemy zajęcia i programy terapeutyczne w zakresie psychologii, pedagogiki, logopedii, terapii ręki, stymulacji rozwoju mowy i inne w zależności od problemu i potrzeb dziecka.

Jeżeli niepokoi Państwa rozwój dziecka lub są już konkretne wskazania oceny funkcjonowania psychoruchowego i poszukujecie Państwo kompleksowej pomocy zapraszamy do NEOLOGOPEDII.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w NEOLOGOPEDII to wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji szkolnych. Zajmujemy się diagnozą, terapią i profilaktyką. Nasza oferta z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej obejmuje:

  • Konsultacje specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii)
  • Zajęcia psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne
  • Konsultacje pedagogiczne gotowości szkolnej
  • Konsultacje psychologiczne gotowości szkolnej (m.in. dojrzałość emocjonalna)
  • Zajęcia przygotowawcze do szkoły podstawowej – „Starter szkolny”
  • Diagnozę gotowości szkolnej
  • Badanie lateralizacji
  • Diagnozę ryzyka dysleksji
  • Diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii)
  • Diagnozę pedagogiczną ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Terapię ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Terapię psychologiczno-pedagogiczną w obszarze deficytu
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Konsultacje psychologiczne w zakresie motywacji, koncentracji, umiejętności przyswajania wiedzy.

Trudności szkolne – zajęcia

W zależności od zdiagnozowanych u dziecka deficytów zajęcia psychologiczno-pedagogiczne w NEOLOGOPEDII obejmują m.in.:

  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchową,
  • kształtowanie percepcji słuchowej,
  • kształtowanie i doskonalenie sprawności manualnej,
  • doskonalenie lub/i korektę wymowy,
  • rozwój umiejętności grafomotorycznych,
  • budowanie i rozwijanie umiejętność kreatywnego i twórczego myślenia,
  • naukę koncentracji i skupienia na zadaniach.

Wsparcie dzieci uzdolnionych

W NEOLOGOPEDII prowadzimy również wsparcie dla dzieci uzdolnionych, w szczególności w obszarze edukacji sportowej lub edukacji artystycznej (np. szkoła sportowa, szkoła baletowa, szkoła muzyczna), a także indywidualnie prowadzonej ścieżki rozwoju młodego talentu. Niejednokrotnie ogromny wysiłek związany ze kształtowaniem talentu pochłania czas i energię dziecka przeznaczoną na codzienną naukę szkolną –  oznaczać to może potrzebę nadrabiania zaległości i „przyspieszania” edukacji.  W NEOLOGOPEDII wieloaspektowo pomagamy dzieciom utalentowanych i opracujemy dla nich indywidualne programy wsparcia.

Regulamin

Regulamin wizyt stacjonarnych

  1. Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
  2. Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
  3. Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
  4. Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
  5. Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
  6. Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
  7. Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
  8. Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
  9. Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
  10. W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
  11. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
  12. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
  13. W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
  14. Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
  15. Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
  16. Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
  17. Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
  18. Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.