Konsultacja psychologiczna
Opis wizyty
Konsultacja psychologiczna w NEOLOGOPEDII ma charakter holistyczny i obejmuje wiele aspektów rozwoju psychofizycznego i funkcjonowania dziecka ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój mowy i komunikacji językowej. W szczególności jest wskazana dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami komunikacji w wieku od 2 do 6 lat.
W trakcie konsultacji logopedycznej specjalista:
- Przeprowadzi wywiad z rodzicem.
- Oceni rozwój psychoruchowy i emocjonalny dziecka.
- Przeprowadzi sprawdzenie mowy i umiejętności komunikacyjnych.
- Poinformuje o normach rozwoju dla danego wieku.
- Przedstawi diagnozę zgłaszanego problemu oraz odpowie na Państwa pytania.
- Zaproponuje i omówi dalsze kroki diagnostyczne i/lub terapeutyczne.
- W razie potrzeb zaleci dodatkowe/dalsze konsultacje specjalistyczne (np. neurologiczna)
Co uzyskujecie Państwo po konsultacji psychologicznej w NEOLOGOPEDII
✔️ Ocenę rozwoju psychoruchowego dziecka
Specjalista oceni wstępnie rozwój psychomotoryczny dziecka w odniesieniu do norm dla danego wieku. Ocena ta stanowi wytyczne do ewentualnego podjęcia odpowiedniej diagnostyki wczesnodziecięcej.
✔️ Diagnoza problemów rozwojowych
Specjalista zidentyfikuje ewentualne problemy/deficyty w ogólnym stopniu rozwoju psychoruchowego dziecka, ze zwróceniem uwagi na ich przyczyny, oraz odniesie się do zgłaszanych przez rodziców problemów.
✔️ Specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju mowy i kompetencji komunikacyjnych dziecka
Rodzic dowiaduje się, jak wygląda rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych dziecka w kontekście rozwoju całościowego. Specjalista oceni, czy mowa dziecka rozwija się w sposób prawidłowy w odniesieniu do przyjętych norm wiekowych.
✔️ Szczegółową informacje o ewentualnej konieczności terapii
Jeśli w ocenie specjalisty potrzebna jest terapia, rodzic otrzymuje informacje o jej zakresie, częstotliwości i potencjalnym czasie trwania oraz możliwościach jej poprowadzenia zarówno przez rodzica jak i terapeutę.
✔️ Informację o ewentualnej konieczności wykonania dodatkowych badań
Aby uzyskać pełniejszy obraz rozwoju dziecka, w niektórych przypadkach może być wskazane wykonanie dodatkowych badań (np. badanie słuchu) lub konsultacji specjalistycznych (np. neurologiczna). Specjalista zaleci rodzicom aby w porozumieniu z lekarzem prowadzącym wykonać takie badania lub konsultacje.
✔️ Indywidualne wskazówki i porady
Rodzic otrzymuje od specjalisty konkretne wskazówki i zalecenia, jak postępować z dzieckiem i jakie dalsze kroki podjąć.
✔️ Lepsze zrozumienie potrzeb dziecka
Dzięki konsultacji rodzic uzyskuje większą wiedzę dotyczącą indywidualnego rozwoju oraz potrzeb i możliwości swojego dziecka.
✔️ Poczucie kontroli nad sytuacją
Rodzic, który uzyska specjalistyczną ocenę rozwoju psychomotorycznego dziecka oraz plan dalszego postępowania, czuje się pewniej i ma większy wpływ na dalsze ewentualne kroki diagnostyczne i terapeutyczne.
✔️ Możliwość uzyskania opinii/informacji pisemnej
Po konsultacji możliwe jest uzyskanie odpłatnej informacji/opinii pisemnej dla rodzica lub/i innych specjalistów (np.: dla pediatry, dla szkoły, dla przedszkola, w celu pogłębienia diagnozy, itp.)
Jak przygotować się do wizyty?
- Na konsultacje dziecko powinno przyjść wypoczęte i zdrowe. W szczególności nie powinno mieć objawów infekcji dróg oddechowych (katar, kaszel).
- Wskazane jest zabranie ewentualnych skierowań oraz dokumentacji zdrowia dziecka związanej ze zgłaszanym problemem.
- Bardzo przydatne będą nagrania video/audio pokazujące zgłaszany problem (np.: filmy nagrane w domu), a w przypadku konsultacji w kontekście trudności szkolnych próbki prac dziecka (rysunki, zeszyty)
Rejestracja wizyty
Rodzaj wizyty | stacjonarna |
---|---|
Czas wizyty | 45 min. |
Konsultacja psychologiczna w NEOLOGOPEDII ma charakter holistyczny i obejmuje wiele aspektów rozwoju psychofizycznego i funkcjonowania dziecka ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój mowy i komunikacji językowej. W szczególności jest wskazana dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i zaburzeniami komunikacji w wieku od 2 do 6 lat. Zalecana jest gdy u dziecka występują:
- Brak rozwoju mowy, opóźniony rozwój mowy (ORM).
- Zaburzenia komunikacji językowej (np. jąkanie).
- Deficyty w rozwoju psychoruchowym.
- Problemy z emocjami i zachowaniem.
- Trudności z koncentracją i celowością działań.
- Problemy z jedzeniem lub snem.
- Nadmierna ruchliwość i impulsywność.
- Zaburzenia sensoryczne.
W ramach konsultacji rodzic uzyska ocenę rozwoju psychofizycznego dziecka, diagnozę zgłaszanych zaburzeń, indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania oraz informację czy potrzebne jest wsparcie w określonym zakresie.
150 zł
Rejestracja telefoniczna:
Rejestracja on-line:
Wskazania
Kiedy należy skorzystać z konsultacji psychologicznej?
Konsultacje psychologiczną należy wykonać jeśli zauważacie Państwo niepokojące zachowania, reakcje lub trudności w rozwoju dziecka w następujących zakresach:
Zaburzenia komunikacji językowej
- Brak mowy lub opóźniony rozwój mowy.
- Problemy w rozumieniu mowy.
- Używanie nietypowych wzorców językowych (np. echolalia – powtarzanie słów lub fraz, wokalizacje, krzyki).
- Problemy z płynnością mowy (jąkanie).
- Wady wymowy.
Deficyty w rozwoju psychoruchowym
- Opóźnienia w rozwoju motoryki i umiejętności poznawczych.
- Brak typowych dla wieku umiejętności, takich jak raczkowanie, chodzenie, interakcja czy reagowanie na impulsy z otoczenia.
Nietypowe ruchy i zachowania
- Częste wykonywanie niepokojących i nieadekwatnych do sytuacji ruchów (np.: machanie rączkami, tupanie, bujanie, uporczywe odruchy w obrębie buzi i twarzy i inne).
- Nieuzasadnione powtarzanie czynności.
- Brak kontaktu wzrokowego i dzielenia pola uwagi.
Problemy z emocjami i zachowaniem
- Nadmierne napady złości, agresja lub autoagresja.
- Trudności w regulacji emocji (np. częste wybuchy płaczu lub/i gniewu).
- Zamknięcie się w sobie, wycofanie, trudności w nawiązywaniu kontaktu z rówieśnikami lub dorosłymi.
- Trudności z koncentracją i celowością działań.
Trudności w funkcjonowaniu społecznym
- Trudności w zabawie z innymi dziećmi (np. dziecko nie chce się bawić, nie dzieli się zabawkami, nie potrafi współpracować).
- Problemy z adaptacją w przedszkolu, nadmierny lęk przed rozłąką z rodzicami.
- Niechęć do nawiązywania kontaktów z nowymi osobami.
Problemy z jedzeniem lub snem
- Odmowa jedzenia, selektywna dieta lub inne trudności z karmieniem.
- Zaburzenia snu (np. częste budzenie się w nocy, trudności z zasypianiem, koszmary nocne).
Nadmierna ruchliwość i impulsywność
- Nadmierna aktywność, trudności w skupieniu się na zadaniach, brak zdolności do dłuższego angażowania się w zadania/zabawy.
- Impulsywność, brak kontroli nad zachowaniem.
Zaburzenia sensoryczne
- Nadwrażliwość lub brak wrażliwości na bodźce (np. dźwięki, dotyk, zapachy).
- Nietypowe reakcje na określone tekstury, materiały lub ubrania.
Problemy z relacją rodzic-dziecko
- Trudności w budowaniu bliskiej, zdrowej więzi z rodzicem (np. problemy z nawiązaniem relacji emocjonalnej).
- Dziecko nie reaguje na obecność lub emocje rodzica w typowy sposób.
Konsultacja psychologiczna pozwoli ocenić stopień rozwoju psychoruchowego i emocjonalnego oraz czy potrzebne jest wsparcie w określonym zakresie.
Specjalista
Joanna Milena Just
logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej
Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą, psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.
- zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
- opóźniony rozwój mowy (ORM),
- zaburzenia mowy o typie afazji,
- dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
- wady wymowy.
Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.
Zajmuje się:
- diagnostyką logopedyczną,
- terapią logopedyczną,
- niepłynnością mowy (jąkaniem),
- psychologią rozwojową dziecka,
- diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
- zaburzeniami komunikacji językowej,
- oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
- stymulacją rozwoju mowy,
- oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
- konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
- Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
- profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
- diagnozą i terapią grafomotoryczną,
- terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).
Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.
Oferta
Psychologia dziecięca
W zakresie psychologii oferujemy:
- konsultacje psychologiczne problemów rozwojowych dziecka (do 8 lat)
- porady psychologiczne dla rodziców
- diagnozę psychologiczną
- konsultację i diagnozę gotowości szkolnej
- diagnozę psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysortografia, dysgrafia)
- badanie funkcji percepcyjnych, poznawczych i motorycznych
- badanie poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka
- badanie poziomu funkcji intelektualnych (m.in. test inteligencji)
- testy psychologiczne dla dzieci
- diagnozowanie zaburzeń emocjonalnych i zachowań dysfunkcyjnych
- terapię psychologiczną dziecka
- wspomaganie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej
- terapię psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się
- terapię psychologiczną niepłynności mówienia
Diagnostyka wczesnodziecięca
Dysponujemy wyjątkowo szerokim zakresem testów i narzędzi diagnostycznych – dostosowanych do wieku i problemów dziecka oraz dużym doświadczeniem w diagnozie dzieci młodszych, przy czym kierujemy się holistycznym spojrzeniem na rozwój dziecka.
Nasza oferta obejmuje:
- Wieloaspektowa diagnostyka rozwoju psychoruchowego (różnego typu i zakresu testy rozwoju dziecka)
- Badanie inteligencji
- Badanie rozwoju społecznego i emocjonalnego
- Ocena funkcjonowania poznawczego (pamięć, uwaga, rozumienie, procesy myślowe)
- Bilanse rozwojowe (2,3,4,5,6 lat).
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR)
- Diagnostyka logopedyczna (wady wymowy)
- Diagnoza zaburzeń komunikacji społecznej (pragmatycznych)
- Diagnostyka zaburzeń komunikacji językowej (opóźniony rozwój mowy, jąkanie, mutyzm, SLI)
W połączeniu z wykonywaną diagnostyką oferujemy zajęcia i programy terapeutyczne w zakresie psychologii, pedagogiki, logopedii, terapii ręki, stymulacji rozwoju mowy i inne w zależności od problemu i potrzeb dziecka.
Jeżeli niepokoi Państwa rozwój dziecka lub są już konkretne wskazania oceny funkcjonowania psychoruchowego i poszukujecie Państwo kompleksowej pomocy zapraszamy do NEOLOGOPEDII.
Trudności szkolne
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w NEOLOGOPEDII to wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji szkolnych. Zajmujemy się diagnozą, terapią i profilaktyką. Nasza oferta z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej obejmuje:
- Konsultacje specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii)
- Zajęcia psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne
- Konsultacje pedagogiczne gotowości szkolnej
- Konsultacje psychologiczne gotowości szkolnej (m.in. dojrzałość emocjonalna)
- Zajęcia przygotowawcze do szkoły podstawowej – „Starter szkolny”
- Diagnozę gotowości szkolnej
- Badanie lateralizacji
- Diagnozę ryzyka dysleksji
- Diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii)
- Diagnozę pedagogiczną ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Terapię ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Terapię psychologiczno-pedagogiczną w obszarze deficytu
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- Konsultacje psychologiczne w zakresie motywacji, koncentracji, umiejętności przyswajania wiedzy.
Trudności szkolne – zajęcia
W zależności od zdiagnozowanych u dziecka deficytów zajęcia psychologiczno-pedagogiczne w NEOLOGOPEDII obejmują m.in.:
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchową,
- kształtowanie percepcji słuchowej,
- kształtowanie i doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie lub/i korektę wymowy,
- rozwój umiejętności grafomotorycznych,
- budowanie i rozwijanie umiejętność kreatywnego i twórczego myślenia,
- naukę koncentracji i skupienia na zadaniach.
Wsparcie dzieci uzdolnionych
W NEOLOGOPEDII prowadzimy również wsparcie dla dzieci uzdolnionych, w szczególności w obszarze edukacji sportowej lub edukacji artystycznej (np. szkoła sportowa, szkoła baletowa, szkoła muzyczna), a także indywidualnie prowadzonej ścieżki rozwoju młodego talentu. Niejednokrotnie ogromny wysiłek związany ze kształtowaniem talentu pochłania czas i energię dziecka przeznaczoną na codzienną naukę szkolną – oznaczać to może potrzebę nadrabiania zaległości i „przyspieszania” edukacji. W NEOLOGOPEDII wieloaspektowo pomagamy dzieciom utalentowanych i opracujemy dla nich indywidualne programy wsparcia.
Regulamin
Regulamin wizyt stacjonarnych
- Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
- Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
- Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
- Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
- Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
- Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
- Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
- Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
- Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
- W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
- W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
- Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
- Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
- Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
- Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.