Konsultacja rozwoju dziecka
Opis wizyty
Rejestracja wizyty
Konsultacja rozwoju dziecka w NEOLOGOPEDII obejmuje diagnozę rozwoju psychoruchowego dziecka. Głównym celem jest uzyskanie oceny prawidłowości rozwoju w odniesieniu do norm wiekowych. Zalecana jest jeśli:
- Rodzic chce poznać/uzyskać indywidualną, specjalistyczną ocenę rozwoju dziecka (np. poszerzony bilans 2-latka).
- Standaryzowana ocena rozwoju dziecka jest wymagana przez instytucje/placówki (np.: przedszkole, szkoła, poradnia)
- Dziecko ma zalecenia wykonania testów rozwojowych (np.: od lekarza pediatry lub od innych specjalistów).
- U dziecka występują deficyty rozwoju psychoruchowego.
- Ocena rozwoju wymagana jest cyklicznie w kalendarzu terapeutycznym.
Rodzic uzyskuje specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju psychoruchowego dziecka, diagnozę ewentualnych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.
150 zł
Rejestracja telefoniczna:
Rejestracja on-line:
Wskazania
Wskazania do diagnostyki wczesnodziecięcej
Wskazania do diagnostyki wczesnodziecięcej dotyczą różnych obszarów rozwoju dziecka, takich jak rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny oraz fizyczny. Oto najważniejsze wskazania do podjęcia diagnostyki:
Opóźnienia rozwojowe
- Brak lub opóźnione osiąganie kamieni milowych w rozwoju (np. niechodzenie po 18. miesiącu życia, brak mowy po ukończeniu 2 lat)
- Dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, nie uśmiecha się w odpowiedzi na uśmiech, nie wykazuje zainteresowania zabawą.
Problemy z rozwojem mowy i komunikacji
- Opóźniony rozwój mowy: brak gaworzenia do 12 miesiąca, brak słów do 18-24 miesiąca, trudności w rozumieniu mowy.
- Używanie echolalii, czyli powtarzanie zasłyszanych słów bez zrozumienia ich znaczenia.
- Problemy z gestykulacją, wskazywaniem przedmiotów lub brak prób komunikacji za pomocą gestów.
Zaburzenia sensoryczne
- Nadwrażliwość na bodźce (np. dźwięki, światło, dotyk) lub przeciwnie – brak reakcji na bodźce (np. brak reakcji na imię, głośne dźwięki).
- Nietypowe reakcje na bodźce, np. unikanie dotyku, problemy z noszeniem ubrań o określonej teksturze.
Zaburzenia emocjonalne i zachowania
- Nadmierne napady złości, frustracji, problemy z regulowaniem emocji.
- Trudności w nawiązywaniu kontaktów z innymi dziećmi, brak zainteresowania relacjami społecznymi.
- Przejawy agresji, autoagresji lub wycofania.
Nieprawidłowości w rozwoju motorycznym
- Trudności w rozwijaniu umiejętności motorycznych, np. trudności z raczkowaniem, wstawaniem, chodzeniem.
- Brak koordynacji ruchowej, problemy z precyzyjnymi ruchami, np. chwytaniem przedmiotów.
- Dziecko wykazuje nieprawidłowe napięcie mięśniowe (np. zbyt słabe lub zbyt silne).
Trudności w adaptacji społecznej
- Brak zainteresowania zabawą z rówieśnikami lub dorosłymi.
- Trudności w nawiązywaniu więzi emocjonalnych, unikanie kontaktu wzrokowego, brak odpowiedzi na interakcje społeczne.
Zachowania stereotypowe
- Powtarzające się ruchy ciała (np. kiwanie się, machanie rękami, kręcenie przedmiotami).
- Sztywne, rutynowe zachowania (np. trudności z akceptacją zmian w codziennym planie dnia).
- Zainteresowanie specyficznymi tematami, przedmiotami, w sposób nieadekwatny do wieku.
Lęki i reakcje nieadekwatne do sytuacji
- Nadmierne lęki w codziennych sytuacjach (np. przed obcymi ludźmi, nowymi miejscami).
- Trudności z adaptacją do nowych sytuacji (np. do przedszkola, zmiany otoczenia).
- Utrzymujące się objawy lęku separacyjnego, nieadekwatne do wieku dziecka.
Problemy z jedzeniem i snem
- Odmowa jedzenia, wybiórczość pokarmowa, nieprawidłowe nawyki żywieniowe.
- Problemy ze snem: trudności z zasypianiem, częste budzenie się, koszmary nocne, zbyt krótki sen.
Historia zdrowotna dziecka
- Dzieci z obciążonym wywiadem zdrowotnym (np. wcześniactwo, niska waga urodzeniowa, powikłania podczas porodu).
- Wcześniejsze hospitalizacje lub długotrwałe leczenie mogą wpływać na rozwój i być wskazaniem do monitorowania.
Czynniki genetyczne i rodzinne
- Rodzinna historia zaburzeń rozwojowych, autyzmu, zaburzeń psychicznych.
- Inne problemy genetyczne lub metaboliczne, które mogą wpływać na rozwój dziecka.
Obawy rodziców lub opiekunów
- Każda sytuacja, w której rodzice wyrażają niepokój dotyczący zachowania, rozwoju lub zdrowia emocjonalnego dziecka.
Wczesna diagnoza umożliwia skuteczną interwencję, a także wspomaga rozwój dziecka poprzez odpowiednie terapie i wsparcie. Jeśli zauważacie Państwo którykolwiek z tych objawów, warto wykonać odpowiednią do wieku dziecka diagnozę, która będzie wytyczną do dalszego postępowania (pogłębianie diagnozy lub/i terapia).
Specjalista
Joanna Milena Just
logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej
Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą, psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.
- zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
- opóźniony rozwój mowy (ORM),
- zaburzenia mowy o typie afazji,
- dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
- wady wymowy.
Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.
Zajmuje się:
- diagnostyką logopedyczną,
- terapią logopedyczną,
- niepłynnością mowy (jąkaniem),
- psychologią rozwojową dziecka,
- diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
- zaburzeniami komunikacji językowej,
- oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
- stymulacją rozwoju mowy,
- oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
- konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
- Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
- profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
- diagnozą i terapią grafomotoryczną,
- terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).
Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta
Psychologia dziecięca
W zakresie psychologii oferujemy:
- konsultacje psychologiczne problemów rozwojowych dziecka (do 8 lat)
- porady psychologiczne dla rodziców
- diagnozę psychologiczną
- konsultację i diagnozę gotowości szkolnej
- diagnozę psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysortografia, dysgrafia)
- badanie funkcji percepcyjnych, poznawczych i motorycznych
- badanie poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka
- badanie poziomu funkcji intelektualnych (m.in. test inteligencji)
- testy psychologiczne dla dzieci
- diagnozowanie zaburzeń emocjonalnych i zachowań dysfunkcyjnych
- terapię psychologiczną dziecka
- wspomaganie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej
- terapię psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się
- terapię psychologiczną niepłynności mówienia

Diagnostyka wczesnodziecięca
Dysponujemy wyjątkowo szerokim zakresem testów i narzędzi diagnostycznych – dostosowanych do wieku i problemów dziecka oraz dużym doświadczeniem w diagnozie dzieci młodszych, przy czym kierujemy się holistycznym spojrzeniem na rozwój dziecka.
Nasza oferta obejmuje:
- Wieloaspektowa diagnostyka rozwoju psychoruchowego (różnego typu i zakresu testy rozwoju dziecka)
- Badanie inteligencji
- Badanie rozwoju społecznego i emocjonalnego
- Ocena funkcjonowania poznawczego (pamięć, uwaga, rozumienie, procesy myślowe)
- Bilanse rozwojowe (2,3,4,5,6 lat).
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR)
- Diagnostyka logopedyczna (wady wymowy)
- Diagnoza zaburzeń komunikacji społecznej (pragmatycznych)
- Diagnostyka zaburzeń komunikacji językowej (opóźniony rozwój mowy, jąkanie, mutyzm, SLI)
W połączeniu z wykonywaną diagnostyką oferujemy zajęcia i programy terapeutyczne w zakresie psychologii, pedagogiki, logopedii, terapii ręki, stymulacji rozwoju mowy i inne w zależności od problemu i potrzeb dziecka.
Jeżeli niepokoi Państwa rozwój dziecka lub są już konkretne wskazania oceny funkcjonowania psychoruchowego i poszukujecie Państwo kompleksowej pomocy zapraszamy do NEOLOGOPEDII.

Regulamin
Regulamin wizyt stacjonarnych
- Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
- Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
- Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
- Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
- Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
- Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
- Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
- Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
- Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
- W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
- W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
- Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
- Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
- Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
- Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.