Gabinet Psychologiczno-Logopedyczny

Konsultacja rozwoju dziecka

Opis wizyty

[custom_product_description]

Rejestracja wizyty

[product_additional_information]

Konsultacja rozwoju dziecka w NEOLOGOPEDII obejmuje diagnozę rozwoju psychoruchowego dziecka. Głównym celem jest uzyskanie oceny prawidłowości rozwoju w odniesieniu do norm wiekowych. Zalecana jest jeśli:

  • Rodzic chce poznać/uzyskać indywidualną, specjalistyczną ocenę rozwoju dziecka (np. poszerzony bilans 2-latka).
  • Standaryzowana ocena rozwoju dziecka jest wymagana przez instytucje/placówki (np.: przedszkole, szkoła, poradnia)
  • Dziecko ma zalecenia wykonania testów rozwojowych (np.: od lekarza pediatry lub od innych specjalistów).
  • U dziecka występują deficyty rozwoju psychoruchowego.
  • Ocena rozwoju wymagana jest cyklicznie w kalendarzu terapeutycznym.

Rodzic uzyskuje specjalistyczną informacje o stopniu rozwoju psychoruchowego dziecka, diagnozę ewentualnych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

Problemy: bilans rozwoju, MFDR, problemy rozwojowe, trudności szkolne
Koszt wizyty:

150 

Rejestracja telefoniczna:

570 112 422

Rejestracja on-line:

Jeśli w kalendarzu nie są widoczne dostępne terminy lub nie znajdujecie Państwo dogodnego terminu prosimy o kontakt telefoniczny: 570 112 422

Wskazania

Wskazania do diagnostyki wczesnodziecięcej

Wskazania do diagnostyki wczesnodziecięcej dotyczą różnych obszarów rozwoju dziecka, takich jak rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny oraz fizyczny. Oto najważniejsze wskazania do podjęcia diagnostyki:

Opóźnienia rozwojowe

  • Brak lub opóźnione osiąganie kamieni milowych w rozwoju (np. niechodzenie po 18. miesiącu życia, brak mowy po ukończeniu 2 lat)
  • Dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, nie uśmiecha się w odpowiedzi na uśmiech, nie wykazuje zainteresowania zabawą.

Problemy z rozwojem mowy i komunikacji

  • Opóźniony rozwój mowy: brak gaworzenia do 12 miesiąca, brak słów do 18-24 miesiąca, trudności w rozumieniu mowy.
  • Używanie echolalii, czyli powtarzanie zasłyszanych słów bez zrozumienia ich znaczenia.
  • Problemy z gestykulacją, wskazywaniem przedmiotów lub brak prób komunikacji za pomocą gestów.

Zaburzenia sensoryczne

  • Nadwrażliwość na bodźce (np. dźwięki, światło, dotyk) lub przeciwnie – brak reakcji na bodźce (np. brak reakcji na imię, głośne dźwięki).
  • Nietypowe reakcje na bodźce, np. unikanie dotyku, problemy z noszeniem ubrań o określonej teksturze.

Zaburzenia emocjonalne i zachowania

  • Nadmierne napady złości, frustracji, problemy z regulowaniem emocji.
  • Trudności w nawiązywaniu kontaktów z innymi dziećmi, brak zainteresowania relacjami społecznymi.
  • Przejawy agresji, autoagresji lub wycofania.

Nieprawidłowości w rozwoju motorycznym

  • Trudności w rozwijaniu umiejętności motorycznych, np. trudności z raczkowaniem, wstawaniem, chodzeniem.
  • Brak koordynacji ruchowej, problemy z precyzyjnymi ruchami, np. chwytaniem przedmiotów.
  • Dziecko wykazuje nieprawidłowe napięcie mięśniowe (np. zbyt słabe lub zbyt silne).

Trudności w adaptacji społecznej

  • Brak zainteresowania zabawą z rówieśnikami lub dorosłymi.
  • Trudności w nawiązywaniu więzi emocjonalnych, unikanie kontaktu wzrokowego, brak odpowiedzi na interakcje społeczne.

Zachowania stereotypowe

  • Powtarzające się ruchy ciała (np. kiwanie się, machanie rękami, kręcenie przedmiotami).
  • Sztywne, rutynowe zachowania (np. trudności z akceptacją zmian w codziennym planie dnia).
  • Zainteresowanie specyficznymi tematami, przedmiotami, w sposób nieadekwatny do wieku.

Lęki i reakcje nieadekwatne do sytuacji

  • Nadmierne lęki w codziennych sytuacjach (np. przed obcymi ludźmi, nowymi miejscami).
  • Trudności z adaptacją do nowych sytuacji (np. do przedszkola, zmiany otoczenia).
  • Utrzymujące się objawy lęku separacyjnego, nieadekwatne do wieku dziecka.

Problemy z jedzeniem i snem

  • Odmowa jedzenia, wybiórczość pokarmowa, nieprawidłowe nawyki żywieniowe.
  • Problemy ze snem: trudności z zasypianiem, częste budzenie się, koszmary nocne, zbyt krótki sen.

Historia zdrowotna dziecka

  • Dzieci z obciążonym wywiadem zdrowotnym (np. wcześniactwo, niska waga urodzeniowa, powikłania podczas porodu).
  • Wcześniejsze hospitalizacje lub długotrwałe leczenie mogą wpływać na rozwój i być wskazaniem do monitorowania.

Czynniki genetyczne i rodzinne

  • Rodzinna historia zaburzeń rozwojowych, autyzmu, zaburzeń psychicznych.
  • Inne problemy genetyczne lub metaboliczne, które mogą wpływać na rozwój dziecka.

Obawy rodziców lub opiekunów

  • Każda sytuacja, w której rodzice wyrażają niepokój dotyczący zachowania, rozwoju lub zdrowia emocjonalnego dziecka.

Wczesna diagnoza umożliwia skuteczną interwencję, a także wspomaga rozwój dziecka poprzez odpowiednie terapie i wsparcie. Jeśli zauważacie Państwo którykolwiek z tych objawów, warto wykonać odpowiednią do wieku dziecka diagnozę, która będzie wytyczną do dalszego postępowania (pogłębianie diagnozy lub/i terapia).

Specjalista

Joanna Milena Just

logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej

Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą,  psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.

  • zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
  • opóźniony rozwój mowy (ORM),
  • zaburzenia mowy o typie afazji,
  • dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
  • wady wymowy.

Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.

Zajmuje się:

  • diagnostyką logopedyczną,
  • terapią logopedyczną,
  • niepłynnością mowy (jąkaniem),
  • psychologią rozwojową dziecka,
  • diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
  • zaburzeniami komunikacji językowej,
  • oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
  • stymulacją rozwoju mowy,
  • oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
  • konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
  • Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
  • profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
  • diagnozą i terapią grafomotoryczną,
  • terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).

Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta

W zakresie psychologii oferujemy:

  • konsultacje psychologiczne problemów rozwojowych dziecka (do 8 lat)
  • porady psychologiczne dla rodziców
  • diagnozę psychologiczną
  • konsultację i diagnozę gotowości szkolnej
  • diagnozę psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysortografia, dysgrafia)
  • badanie funkcji percepcyjnych, poznawczych i motorycznych
  • badanie poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka
  • badanie poziomu funkcji intelektualnych (m.in. test inteligencji)
  • testy psychologiczne dla dzieci
  • diagnozowanie zaburzeń emocjonalnych i zachowań dysfunkcyjnych
  • terapię psychologiczną dziecka
  • wspomaganie dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej
  • terapię psychologiczną specyficznych trudności w uczeniu się
  • terapię psychologiczną niepłynności mówienia

Dysponujemy wyjątkowo szerokim zakresem testów i narzędzi diagnostycznych – dostosowanych do wieku i problemów dziecka oraz dużym doświadczeniem w diagnozie dzieci młodszych, przy czym kierujemy się holistycznym spojrzeniem na rozwój dziecka.

Nasza oferta obejmuje:

  • Wieloaspektowa diagnostyka rozwoju psychoruchowego (różnego typu i zakresu testy rozwoju dziecka)
  • Badanie inteligencji
  • Badanie rozwoju społecznego i emocjonalnego
  • Ocena funkcjonowania poznawczego (pamięć, uwaga, rozumienie, procesy myślowe)
  • Bilanse rozwojowe (2,3,4,5,6 lat).
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR)
  • Diagnostyka logopedyczna (wady wymowy)
  • Diagnoza zaburzeń komunikacji społecznej (pragmatycznych)
  • Diagnostyka zaburzeń komunikacji językowej (opóźniony rozwój mowy, jąkanie, mutyzm, SLI)

W połączeniu z wykonywaną diagnostyką oferujemy zajęcia i programy terapeutyczne w zakresie psychologii, pedagogiki, logopedii, terapii ręki, stymulacji rozwoju mowy i inne w zależności od problemu i potrzeb dziecka.

Jeżeli niepokoi Państwa rozwój dziecka lub są już konkretne wskazania oceny funkcjonowania psychoruchowego i poszukujecie Państwo kompleksowej pomocy zapraszamy do NEOLOGOPEDII.

Regulamin

Regulamin wizyt stacjonarnych

  1. Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
  2. Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
  3. Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
  4. Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
  5. Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
  6. Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
  7. Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
  8. Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
  9. Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
  10. W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
  11. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
  12. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
  13. W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
  14. Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
  15. Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
  16. Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
  17. Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
  18. Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.