Gabinet Psychologiczno-Logopedyczny

Konsultacja trudności szkolnych

Opis wizyty

Konsultacja trudności szkolnych w NEOLOGOPEDII obejmuje specjalistyczną ocenę kompetencji szkolnych oraz diagnozę zgłaszanych problemów. W trakcie konsultacji specjalista:

  • Przeprowadzi wywiad z rodzicem.
  • Oceni rozwój poznawczy (pamięć, uwaga, myślenie logiczne) oraz poziom intelektualny dziecka.
  • Sprawdzi czy mogą występować u dziecka specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia) oraz czy należy przeprowadzić ich diagnozę.
  • Przeprowadzi sprawdzenie umiejętności językowych i komunikacyjnych.
  • Przedstawi diagnozę i możliwe przyczyny zgłaszanego problemu oraz odpowie na Państwa pytania.
  • Zaproponuje i omówi dalsze kroki diagnostyczne i/lub terapeutyczne.
  • W razie potrzeb zaleci dodatkowe/dalsze konsultacje specjalistyczne

 

Co uzyskujecie Państwo po konsultacji psychologicznej w NEOLOGOPEDII

✔️ Zrozumienie przyczyn trudności szkolnych
  • Rodzic zyskuje lepsze zrozumienie, dlaczego dziecko ma trudności w szkole (np. z powodu problemów poznawczych, deficytów uwagi i koncentracji, problemów z przetwarzaniem językowym).
  • Konsultacja pomaga odpowiedzieć też na pytania, czy trudności wynikają ze specyficznych trudności w nauce (np. dysleksja, dyskalkulia), czy może z innych czynników, takich jak problemy emocjonalne, brak motywacji lub problemy relacyjne w szkole.
✔️ Uzyskanie specjalistycznej diagnozy
  • W przypadku podejrzenia specyficznych trudności (np. zaburzeń uwagi, ADHD), rodzic może uzyskać zalecenia dokładniejszych badania lub diagnoz, co z kolei umożliwi podjęcie odpowiednich działań terapeutycznych.
  • Specjalistyczna diagnoza pozwala na dopasowanie właściwych strategii wsparcia, które będą skuteczne dla danego dziecka.
✔️ Minimalizowanie stresu i frustracji
  • Zamiast próbować samodzielnie radzić sobie z problemami, rodzic może uzyskać rzetelne informacje i konkretne wskazówki od specjalisty, co pozwala uniknąć stresu i frustracji związanego z niepewnością.
  • Konsultacja daje rodzicom narzędzia, które pomagają skutecznie reagować na problemy, zamiast błądzić w poszukiwaniach właściwych rozwiązań.
✔️ Wsparcie w radzeniu sobie z emocjami dziecka
  • Rodzic dowiaduje się, jak wspierać dziecko emocjonalnie, jak pomagać mu w radzeniu sobie z lękiem, frustracją czy niską samooceną, które mogą wynikać z problemów szkolnych.
  • Konsultacja może również pomóc rodzicowi zrozumieć, jakie czynniki stresujące wpływają na dziecko i jak je eliminować lub minimalizować.
✔️ Poprawa komunikacji i relacji z dzieckiem
  • Dzięki uzyskanym na konsultacji informacjom rodzic może lepiej zrozumieć, przez co przechodzi dziecko, co sprzyja budowaniu lepszej komunikacji i wzmacnia więzi rodzinne.
  • Rodzic dowiaduje się, jak rozmawiać z dzieckiem o jego trudnościach, aby wzmacniać jego poczucie bezpieczeństwa i wsparcia.
✔️ Indywidualne zalecenia edukacyjne
  • Rodzic otrzymuje konkretne rekomendacje dotyczące dostosowania nauki dziecka do jego indywidualnych potrzeb (np. poprzez zmiany w metodach nauczania, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, dodatkowe zajęcia terapeutyczne).
  • Dzięki temu można lepiej wspierać rozwój dziecka i minimalizować frustrację wynikającą z trudności edukacyjnych.
✔️ Dostęp do profesjonalnych zasobów i wsparcia
  • Rodzic uzyskuje informacje o dostępnych zasobach terapeutycznych i wsparciu, takich jak zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia psychologiczna, terapia logopedyczna czy specjalistyczne programy edukacyjne.
  • Dzięki temu łatwiej jest podjąć decyzję o dalszych krokach, takich jak rozpoczęcie terapii lub/i samodzielne wsparcie dla dziecka.
✔️ Poznanie skutecznych strategii wychowawczych
  • Konsultacja ze specjalistą psychologiem może pomóc rodzicowi w nauce efektywnych metod wychowawczych, które sprzyjają lepszemu funkcjonowaniu dziecka w szkole i domu, np. jak wspierać dziecko w organizacji czasu, jak motywować je do nauki czy jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami.
✔️ Poprawa jakości współpracy ze szkołą
  • Rodzic dowiaduje się, jak skuteczniej współpracować z nauczycielami, aby lepiej wspierać dziecko i wspólnie dążyć do rozwiązywania trudności.
  • Możliwość uzgodnienia z nauczycielami indywidualnych planów wsparcia dla dziecka (np. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – IPET) może znacznie poprawić sytuację szkolną dziecka.
✔️ Podniesienie kompetencji rodzica w zakresie wspierania dziecka
  • Konsultacja pozwala rodzicowi zyskać wiedzę i pewność, jak postępować w trudnych sytuacjach, co sprzyja podejmowaniu skutecznych działań na rzecz rozwoju dziecka.
  • Zrozumienie trudności dziecka pomaga rodzicowi lepiej wspierać jego rozwój edukacyjny, emocjonalny i społeczny.
✔️ Plan dalszych działań i monitorowanie postępów
  • Rodzic uzyskuje jasny plan działania, który pomaga wprowadzać zmiany w funkcjonowaniu dziecka zarówno w szkole, jak i w domu.
  • Regularne monitorowanie postępów dziecka daje możliwość szybkiej reakcji, jeśli problemy się pogłębiają lub zmieniają.
✔️ Zmniejszenie presji na dziecko i rodzinę
  • Dzięki zrozumieniu przyczyn trudności rodzice przestają obwiniać dziecko lub siebie za problemy szkolne, co często zmniejsza napięcia i presję w domu.
  • Dziecko czuje się bardziej zrozumiane i wspierane, co może poprawić jego motywację do nauki i zwiększyć poczucie własnej wartości.
✔️ Możliwość uzyskania opinii/informacji pisemnej

Po konsultacji możliwe jest uzyskanie odpłatnej informacji/opinii pisemnej dla rodzica lub/i innych specjalistów (np.: dla pediatry, dla szkoły, dla przedszkola, w celu pogłębienia diagnozy, itp.)

Jak przygotować się do wizyty?

  • Na konsultacje dziecko powinno przyjść wypoczęte i zdrowe. W szczególności nie powinno mieć objawów infekcji dróg oddechowych (katar, kaszel).
  • Wskazane jest zabranie ewentualnych skierowań oraz dokumentacji zdrowia dziecka związanej ze zgłaszanym problemem.
  • Bardzo przydatne będą nagrania video/audio pokazujące zgłaszany problem (np.: filmy nagrane w domu), a w przypadku konsultacji w kontekście trudności szkolnych próbki prac dziecka (rysunki, zeszyty)

Rejestracja wizyty

Czas wizyty

45 min.

Rodzaj wizyty

stacjonarna

Konsultacja trudności szkolnych w NEOLOGOPEDII obejmuje specjalistyczną ocenę kompetencji szkolnych oraz diagnozę zgłaszanych problemów. Jest zalecana jeśli dziecko:

  • istnieje podejrzenie dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
  • ma trudności w uczeniu się,
  • ma problemy z czytaniem i pisaniem,
  • ma powtarzające się kłopoty z ortografią (robi błędy, „zjada” litery, gubi interpunkcję),
  • ma trudności w nauce matematyki,
  • ma problemy ze skupieniem i pamięcią (zaburzenia koncentracji i uwagi)
  • ma problemy z motywacją.

W ramach konsultacji rodzic uzyska diagnozę zgłaszanych trudności oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

Problemy: problemy rozwojowe, trudności szkolne
Koszt wizyty:

150 

Rejestracja telefoniczna:

570 112 422

Rejestracja on-line:

Jeśli w kalendarzu nie są widoczne dostępne terminy lub nie znajdujecie Państwo dogodnego terminu prosimy o kontakt telefoniczny: 570 112 422

Wskazania

Zalecenia do pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Kiedy warto skorzystać z pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Jeżeli dziecko:

  • ma trudności w uczeniu się,
  • ma powtarzające się kłopoty z ortografią (robi błędy, „zjada” litery, gubi interpunkcję)
  • źle czyta (wolno, przekręca wyrazy),
  • niestarannie pisze,
  • ma trudności w nauce matematyki,
  • ma problemy z koncentracją i pamięcią

Warto skorzystać z konsultacji psychologiczno-pedagogicznej, gdyż pod okiem psychologa-terapeuty problemy w uczeniu się mogą być przezwyciężone, przy dużej radości dziecka, jak i satysfakcji rodzica.

Czym różni się pomoc psychologiczno-pedagogiczna od korepetycji?

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, w odróżnieniu od korepetycji, zajmuje się źródłem problemu. Uwzględnia indywidualne możliwości i potrzeby ucznia oraz dopasowuje do nich metody pracy. Zajęcia terapii psychologiczno-pedagogicznej nie polegają na „przerabianiu” materiału szkolnego – są to zajęcia uczące się uczyć oraz uczące radzenia sobie z własnymi deficytami.

Szczegółowe wskazania do pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Trudności w nauce

  • Problemy z czytaniem i pisaniem – dziecko ma trudności w nauce czytania, rozumienia tekstu, płynności czytania, pisania liter, wyrazów czy zdań, co może wskazywać na ryzyko dysleksji, dysgrafii lub dysortografii.
  • Trudności z matematyką – trudności z rozumieniem pojęć matematycznych, problem z liczeniem, zapamiętywaniem tabliczki mnożenia, co może świadczyć o dyskalkulii.
  • Opóźnienia w opanowywaniu podstawowych umiejętności szkolnych – np. trudności w nauce liter, liczb, kolorów, pojęć przestrzennych, co może wskazywać na opóźnienia w rozwoju poznawczym.

Zaburzenia koncentracji i uwagi

  • Problemy z utrzymaniem uwagi – dziecko nie potrafi skupić się na zadaniach przez dłuższy czas, ma trudności z organizacją pracy i kończeniem rozpoczętych zadań.
  • Rozpraszanie się – łatwe rozpraszanie przez bodźce zewnętrzne, nadmierna aktywność ruchowa lub impulsywność, co może sugerować zaburzenia uwagi (ADHD).
  • Nieadekwatna praca w grupie – trudności w dostosowywaniu się do pracy zespołowej, łatwe zniechęcanie się, brak wytrwałości w dążeniu do celu.

Problemy emocjonalne i behawioralne

  • Lęk szkolny – dziecko odczuwa silny stres lub lęk związany z pójściem do szkoły, zadaniami, wystąpieniami publicznymi lub interakcjami z nauczycielami i rówieśnikami.
  • Agresja, impulsywność lub wycofanie – nadmiernie agresywne zachowania wobec innych dzieci, nauczycieli lub przedmiotów; odwrotnie – wycofanie się z aktywności szkolnych, unikanie kontaktów społecznych.
  • Niska samoocena – dziecko ma trudności z zaakceptowaniem swoich umiejętności, czuje się niekompetentne, unika wyzwań, co może prowadzić do problemów z motywacją i angażowaniem się w naukę.

Specyficzne trudności rozwojowe

  • Dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia – dziecko ma zdiagnozowane specyficzne trudności w nauce (lub ryzyko), które wymagają indywidualnie dostosowanej pomocy pedagogicznej i psychologicznej.
  • Zaburzenia integracji sensorycznej – trudności z przetwarzaniem bodźców sensorycznych, które wpływają na funkcjonowanie dziecka w środowisku szkolnym, np. nadwrażliwość na hałas, dotyk lub światło.
  • Zaburzenia językowe lub/i komunikacyjne (np. SLI) – trudności z przyswajaniem języka, rozumieniem instrukcji, budowaniem zdań, co może negatywnie wpływać na zdolność uczenia się.

Problemy adaptacyjne

  • Trudności z adaptacją do wymagań szkolnych – dziecko ma problem z dostosowaniem się do zasad panujących w szkole, z akceptacją nowych warunków, co może prowadzić do opóźnień w nauce i problemów w relacjach z rówieśnikami.
  • Zmiana szkoły lub klasy – trudności związane ze zmianą środowiska, przeprowadzką, a nowi nauczyciele i rówieśnicy mogą powodować stres, problemy z adaptacją i trudności w nauce.

Problemy społeczne

  • Trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami – dziecko ma problem z komunikacją interpersonalną, rozumieniem zasad współpracy w grupie, konflikty z rówieśnikami, jest wycofane z życia towarzyskiego.
  • Izolacja społeczna lub/i bullying – dziecko unika kontaktu z innymi, jest narażone na wykluczenie społeczne lub przemoc rówieśniczą (przemoc werbalna, fizyczna, cyberprzemoc).

Zaburzenia związane z emocjami i stresem

  • Trudności w radzeniu sobie ze stresem – dziecko nie potrafi odpowiednio reagować na sytuacje stresowe, np. związane z ocenianiem, zadaniami domowymi czy konfliktami z rówieśnikami.
  • Zaburzenia lękowe lub depresyjne – dziecko wykazuje objawy lęku, smutku, apatii, co wpływa na jego motywację do nauki oraz zdolność do koncentracji i aktywności szkolnej.

Problemy zdrowotne wpływające na funkcjonowanie szkolne

  • Choroby przewlekłe lub niepełnosprawności – dziecko z przewlekłymi problemami zdrowotnymi lub niepełnosprawnością może potrzebować indywidualnych dostosowań i wsparcia w procesie edukacji, np. dostosowania tempa pracy, formy nauczania czy warunków nauki.
  • Częste nieobecności – częste choroby lub nieobecności w szkole mogą prowadzić do opóźnień w nauce i wymagać specjalistycznej pomocy w nadrabianiu zaległości.

Problemy z motywacją

  • Brak zaangażowania w naukę – dziecko unika obowiązków szkolnych, nie angażuje się w lekcje, niechętnie odrabia prace domowe.
  • Brak zainteresowań edukacyjnych – trudności z odnalezieniem zainteresowania w jakimkolwiek przedmiocie szkolnym, brak motywacji do nauki.

 

Specjalista

Joanna Milena Just

logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej

Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą,  psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.

  • zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
  • opóźniony rozwój mowy (ORM),
  • zaburzenia mowy o typie afazji,
  • dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
  • wady wymowy.

Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.

Zajmuje się:

  • diagnostyką logopedyczną,
  • terapią logopedyczną,
  • niepłynnością mowy (jąkaniem),
  • psychologią rozwojową dziecka,
  • diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
  • zaburzeniami komunikacji językowej,
  • oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
  • stymulacją rozwoju mowy,
  • oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
  • konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
  • Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
  • profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
  • diagnozą i terapią grafomotoryczną,
  • terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).

Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w NEOLOGOPEDII to wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji szkolnych. Zajmujemy się diagnozą, terapią i profilaktyką. Nasza oferta z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej obejmuje:

  • Konsultacje specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii)
  • Zajęcia psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne
  • Konsultacje pedagogiczne gotowości szkolnej
  • Konsultacje psychologiczne gotowości szkolnej (m.in. dojrzałość emocjonalna)
  • Zajęcia przygotowawcze do szkoły podstawowej – „Starter szkolny”
  • Diagnozę gotowości szkolnej
  • Badanie lateralizacji
  • Diagnozę ryzyka dysleksji
  • Diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii)
  • Diagnozę pedagogiczną ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Terapię ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Terapię psychologiczno-pedagogiczną w obszarze deficytu
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Konsultacje psychologiczne w zakresie motywacji, koncentracji, umiejętności przyswajania wiedzy.

Trudności szkolne – zajęcia

W zależności od zdiagnozowanych u dziecka deficytów zajęcia psychologiczno-pedagogiczne w NEOLOGOPEDII obejmują m.in.:

  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchową,
  • kształtowanie percepcji słuchowej,
  • kształtowanie i doskonalenie sprawności manualnej,
  • doskonalenie lub/i korektę wymowy,
  • rozwój umiejętności grafomotorycznych,
  • budowanie i rozwijanie umiejętność kreatywnego i twórczego myślenia,
  • naukę koncentracji i skupienia na zadaniach.

Wsparcie dzieci uzdolnionych

W NEOLOGOPEDII prowadzimy również wsparcie dla dzieci uzdolnionych, w szczególności w obszarze edukacji sportowej lub edukacji artystycznej (np. szkoła sportowa, szkoła baletowa, szkoła muzyczna), a także indywidualnie prowadzonej ścieżki rozwoju młodego talentu. Niejednokrotnie ogromny wysiłek związany ze kształtowaniem talentu pochłania czas i energię dziecka przeznaczoną na codzienną naukę szkolną –  oznaczać to może potrzebę nadrabiania zaległości i „przyspieszania” edukacji.  W NEOLOGOPEDII wieloaspektowo pomagamy dzieciom utalentowanych i opracujemy dla nich indywidualne programy wsparcia.

Regulamin

Regulamin wizyt stacjonarnych

  1. Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
  2. Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
  3. Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
  4. Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
  5. Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
  6. Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
  7. Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
  8. Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
  9. Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
  10. W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
  11. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
  12. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
  13. W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
  14. Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
  15. Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
  16. Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
  17. Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
  18. Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.