Gabinet Psychologiczno-Logopedyczny

Konsultacja zaburzeń komunikacji

Opis wizyty

[custom_product_description]

Rejestracja wizyty

[product_additional_information]

Konsultacja zaburzeń komunikacji w NEOLOGOPEDII obejmuje diagnozę problemów komunikacji językowej w szerokim i specjalistycznym ujęciu.  W szczególności jest wskazana dla dzieci z pojawiającym się jąkaniem (niepłynnością mowy) oraz z opóźnionym rozwojem mowy. Wskazana jest gdy u dziecka widoczny jest/są:

  • Zaburzenia płynności mowy (jąkanie).
  • Opóźniony rozwój mowy (ORM).
  • Brak postępów w terapii mowy.
  • Porozumiewanie się tylko za pomocą wokalizacji, echolalii oraz/lub płaczu.
  • Nagłe zatrzymanie rozwoju mowy.
  • Brak zainteresowania komunikacją werbalną.
  • Problemy z rozumieniem mowy i przetwarzaniem językowym.
  • Problemy wynikające z dwujęzyczności.
  • Problemy z nauką czytania i pisania.
  • Występują inne deficyty rozwoju psychoruchowego.

W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną diagnozę zgłaszanych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.

Problemy: jąkanie, mutyzm, opóźniony rozwój mowy, SLI
Koszt wizyty:

150 

Rejestracja telefoniczna:

570 112 422

Rejestracja on-line:

Jeśli w kalendarzu nie są widoczne dostępne terminy lub nie znajdujecie Państwo dogodnego terminu prosimy o kontakt telefoniczny: 570 112 422

Wskazania

Wskazania do konsultacji zaburzeń komunikacji

Opóźniony rozwój mowy

  • Brak gaworzenia u niemowlęcia (po 10–12 miesiącu życia)
  • Brak wymawiania pierwszych słów (po 18 miesiącu życia)
  • Brak prostych zdań (po 2-3 roku życia)
  • Dziecko mówi bardzo mało lub wcale, mimo że powinno już posługiwać się prostymi zdaniami.

Brak postępów w terapii mowy

  • Mimo podejmowania działań stymulujących rozwój mowy w domu lub przedszkolu, dziecko nie robi wyraźnych postępów.

Zaburzenia płynności mowy

  • Jąkanie: powtarzanie sylab, przedłużanie dźwięków, blokady przy mówieniu.
  • Zacinanie się w trakcie wypowiedzi, brak swobodnej komunikacji.

Brak zainteresowania komunikacją werbalną

  • Dziecko unika mówienia lub komunikuje się głównie za pomocą gestów, mimo że powinno już aktywnie używać mowy.
  • Brak chęci nawiązywania dialogu z rówieśnikami lub dorosłymi.

Trudności w artykulacji

  • Dziecko mówi w sposób niezrozumiały dla innych, mimo że powinno mówić już wyraźnie (giełkot)

Problemy z rozumieniem mowy

  • Dziecko ma trudności ze zrozumieniem prostych poleceń i komunikatów adekwatnych do swojego wieku.
  • Dziecko nie odpowiada na pytania, co może świadczyć o problemach z przetwarzaniem mowy.

Trudności z budowaniem zdań

  • Nieprawidłowa budowa zdań – dziecko ma trudności z tworzeniem zdań zgodnych z zasadami gramatyki.
  • Używanie skróconych zdań, agamatyzmy lub pomijanie wyrazów/części mowy

Zaburzenia pragmatyczne (społeczne aspekty komunikacji)

  • Dziecko ma trudności w rozumieniu kontekstu społecznego rozmowy (np. nie potrafi odpowiednio reagować na pytania lub nie rozumie, kiedy należy mówić).
  • Problemy z utrzymaniem kontaktu wzrokowego, braki w umiejętności naprzemiennego prowadzenia rozmowy.
  • Niewłaściwe używanie gestów, brak rozumienia wskazówek w rozmowie (np. żartów).

Problemy wynikające z dwujęzyczności

  • Dziecko wychowywane w środowisku dwujęzycznym może wykazywać trudności w rozróżnianiu i prawidłowym używaniu obu języków, co może prowadzić do opóźnień w mowie.

Nagłe zatrzymanie rozwoju mowy

  • Dziecko, które wcześniej prawidłowo się rozwijało, nagle przestaje mówić lub zaczyna mówić znacznie mniej, co może świadczyć o regresie lub poważnym problemie zdrowotnym.

Podejrzenia uszkodzenia słuchu

  • Brak reakcji dziecka na dźwięki, imiona, polecenia, co może sugerować, że problemy z mową wynikają z uszkodzenia słuchu.

Problemy z nauką czytania i pisania

  • Dziecko w wieku szkolnym ma trudności z opanowaniem umiejętności czytania i pisania, co może być związane trudnościami w przetwarzaniu języka i zaburzeniami komunikacji językowej.

W przypadku wystąpienia powyższych objawów, zalecamy konsultację zaburzeń komunikacji.

Specjalista

Joanna Milena Just

logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej

Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą,  psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.

  • zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
  • opóźniony rozwój mowy (ORM),
  • zaburzenia mowy o typie afazji,
  • dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
  • wady wymowy.

Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.

Zajmuje się:

  • diagnostyką logopedyczną,
  • terapią logopedyczną,
  • niepłynnością mowy (jąkaniem),
  • psychologią rozwojową dziecka,
  • diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
  • zaburzeniami komunikacji językowej,
  • oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
  • stymulacją rozwoju mowy,
  • oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
  • konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
  • Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
  • profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
  • diagnozą i terapią grafomotoryczną,
  • terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).

Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta

W obszarze logopedii oferujemy:

  • konsultacje logopedyczne
  • konsultacje i diagnozę opóźnionego rozwoju mowy
  • terapię logopedyczną wszelkich zaburzeń mowy i wad wymowy (m.in. seplenienie – sygmatyzm, nieprawidłowa realizacja głoski ‘r’ – rotacyzm)
  • konsultacje jąkania
  • terapię jąkania
  • konsultacje mutyzmu, zaburzeń o typie afazji, logofobii, SLI
  • stymulację rozwoju mowy
  • diagnozę logopedyczną
  • rozszerzoną diagnozę logopedyczną
  • badania logopedyczne (również testy)
  • konsultacje wędzidełka podjęzykowego
  • ocenę sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego
  • profilaktykę zaburzeń mowy

W NEOLOGOPEDII pomagamy w pokonywaniu zburzeń takich jak:

  • Niepłynność mówienia (jąkanie, giełkot)
  • Jąkanie wczesnodziecięce
  • Logofobia
  • Mutyzm
  • Afazja
  • Specyficzne problemy mowy i języka (SLI)
  • Opóźniony rozwój mowy
  • Dysleksja
  • Inne zaburzenia komunikacji

Regulamin

Regulamin wizyt stacjonarnych

  1. Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
  2. Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
  3. Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
  4. Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
  5. Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
  6. Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
  7. Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
  8. Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
  9. Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
  10. W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
  11. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
  12. W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
  13. W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
  14. Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
  15. Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
  16. Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
  17. Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
  18. Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.