Konsultacja zaburzeń komunikacji
Opis wizyty
Rejestracja wizyty
Konsultacja zaburzeń komunikacji w NEOLOGOPEDII obejmuje diagnozę problemów komunikacji językowej w szerokim i specjalistycznym ujęciu. W szczególności jest wskazana dla dzieci z pojawiającym się jąkaniem (niepłynnością mowy) oraz z opóźnionym rozwojem mowy. Wskazana jest gdy u dziecka widoczny jest/są:
- Zaburzenia płynności mowy (jąkanie).
- Opóźniony rozwój mowy (ORM).
- Brak postępów w terapii mowy.
- Porozumiewanie się tylko za pomocą wokalizacji, echolalii oraz/lub płaczu.
- Nagłe zatrzymanie rozwoju mowy.
- Brak zainteresowania komunikacją werbalną.
- Problemy z rozumieniem mowy i przetwarzaniem językowym.
- Problemy wynikające z dwujęzyczności.
- Problemy z nauką czytania i pisania.
- Występują inne deficyty rozwoju psychoruchowego.
W czasie konsultacji rodzic uzyska specjalistyczną diagnozę zgłaszanych zaburzeń oraz indywidualne wskazówki i zalecenia do dalszego postępowania.
150 zł
Rejestracja telefoniczna:
Rejestracja on-line:
Wskazania
Wskazania do konsultacji zaburzeń komunikacji
Opóźniony rozwój mowy
- Brak gaworzenia u niemowlęcia (po 10–12 miesiącu życia)
- Brak wymawiania pierwszych słów (po 18 miesiącu życia)
- Brak prostych zdań (po 2-3 roku życia)
- Dziecko mówi bardzo mało lub wcale, mimo że powinno już posługiwać się prostymi zdaniami.
Brak postępów w terapii mowy
- Mimo podejmowania działań stymulujących rozwój mowy w domu lub przedszkolu, dziecko nie robi wyraźnych postępów.
Zaburzenia płynności mowy
- Jąkanie: powtarzanie sylab, przedłużanie dźwięków, blokady przy mówieniu.
- Zacinanie się w trakcie wypowiedzi, brak swobodnej komunikacji.
Brak zainteresowania komunikacją werbalną
- Dziecko unika mówienia lub komunikuje się głównie za pomocą gestów, mimo że powinno już aktywnie używać mowy.
- Brak chęci nawiązywania dialogu z rówieśnikami lub dorosłymi.
Trudności w artykulacji
- Dziecko mówi w sposób niezrozumiały dla innych, mimo że powinno mówić już wyraźnie (giełkot)
Problemy z rozumieniem mowy
- Dziecko ma trudności ze zrozumieniem prostych poleceń i komunikatów adekwatnych do swojego wieku.
- Dziecko nie odpowiada na pytania, co może świadczyć o problemach z przetwarzaniem mowy.
Trudności z budowaniem zdań
- Nieprawidłowa budowa zdań – dziecko ma trudności z tworzeniem zdań zgodnych z zasadami gramatyki.
- Używanie skróconych zdań, agamatyzmy lub pomijanie wyrazów/części mowy
Zaburzenia pragmatyczne (społeczne aspekty komunikacji)
- Dziecko ma trudności w rozumieniu kontekstu społecznego rozmowy (np. nie potrafi odpowiednio reagować na pytania lub nie rozumie, kiedy należy mówić).
- Problemy z utrzymaniem kontaktu wzrokowego, braki w umiejętności naprzemiennego prowadzenia rozmowy.
- Niewłaściwe używanie gestów, brak rozumienia wskazówek w rozmowie (np. żartów).
Problemy wynikające z dwujęzyczności
- Dziecko wychowywane w środowisku dwujęzycznym może wykazywać trudności w rozróżnianiu i prawidłowym używaniu obu języków, co może prowadzić do opóźnień w mowie.
Nagłe zatrzymanie rozwoju mowy
- Dziecko, które wcześniej prawidłowo się rozwijało, nagle przestaje mówić lub zaczyna mówić znacznie mniej, co może świadczyć o regresie lub poważnym problemie zdrowotnym.
Podejrzenia uszkodzenia słuchu
- Brak reakcji dziecka na dźwięki, imiona, polecenia, co może sugerować, że problemy z mową wynikają z uszkodzenia słuchu.
Problemy z nauką czytania i pisania
- Dziecko w wieku szkolnym ma trudności z opanowaniem umiejętności czytania i pisania, co może być związane trudnościami w przetwarzaniu języka i zaburzeniami komunikacji językowej.
W przypadku wystąpienia powyższych objawów, zalecamy konsultację zaburzeń komunikacji.
Specjalista
Joanna Milena Just
logopeda, psycholog dziecięcy, specjalista zaburzeń mowy i komunikacji językowej
Joanna Just od niemal 20 lat pracuje z dziećmi i dla dobra dzieci. Jest logopedą, psychologiem dziecięcym, specjalistą zaburzeń komunikacji językowej, oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym specjalistą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Jako logopeda i psycholog dziecięcy łódź specjalizuje się w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji językowej takich jak:.
- zaburzenia płynności mowy (jąkanie),
- opóźniony rozwój mowy (ORM),
- zaburzenia mowy o typie afazji,
- dysfazja, SLI, logofobia, mutyzm,
- wady wymowy.
Reprezentuje pogląd, iż działania terapeutyczne powinny opierać się na wynikach rzetelnie przeprowadzonych badań, odnosić się do wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim uwzględniać indywidualne potrzeby pacjenta. Pracuje z dziećmi kompleksowo i holistycznie. Prowadzi wieloaspektowe konsultacje logopedyczne, konsultacje psychologiczne, oraz konsultacje i diagnostykę rozwoju psychoruchowego.
Zajmuje się:
- diagnostyką logopedyczną,
- terapią logopedyczną,
- niepłynnością mowy (jąkaniem),
- psychologią rozwojową dziecka,
- diagnostyką rozwoju psychoruchowego dziecka,
- zaburzeniami komunikacji językowej,
- oceną sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego,
- stymulacją rozwoju mowy,
- oceną i doskonaleniem umiejętności komunikacyjnych,
- konsultacją i badaniem kompetencji szkolnych,
- Monachijską Funkcjonalną Diagnozą Rozwojową,
- profilaktyką edukacyjną i rozwojową,
- diagnozą i terapią grafomotoryczną,
- terapią ręki (Certyfikat Kurs I i II stopień PTR).
Nieustannie podnosząc kompetencje w swoim portfolio posiada świadectwa, dyplomy i certyfikaty potwierdzające nabyte wykształcenie i umiejętności z których najważniejsze to wydane przez: Uniwersytet Łódzki, Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Teatralną w Łodzi, Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Łodzi, Akademię Humanistyczną w Łodzi, University of Texas w Austin USA , Edukacyjno –Rehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Polski Uniwersytet Wirtualny, Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Oferta
Logopedia
W obszarze logopedii oferujemy:
- konsultacje logopedyczne
- konsultacje i diagnozę opóźnionego rozwoju mowy
- terapię logopedyczną wszelkich zaburzeń mowy i wad wymowy (m.in. seplenienie – sygmatyzm, nieprawidłowa realizacja głoski ‘r’ – rotacyzm)
- konsultacje jąkania
- terapię jąkania
- konsultacje mutyzmu, zaburzeń o typie afazji, logofobii, SLI
- stymulację rozwoju mowy
- diagnozę logopedyczną
- rozszerzoną diagnozę logopedyczną
- badania logopedyczne (również testy)
- konsultacje wędzidełka podjęzykowego
- ocenę sprawności aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego, oddechowego
- profilaktykę zaburzeń mowy

Zaburzenia komunikacji
W NEOLOGOPEDII pomagamy w pokonywaniu zburzeń takich jak:
- Niepłynność mówienia (jąkanie, giełkot)
- Jąkanie wczesnodziecięce
- Logofobia
- Mutyzm
- Afazja
- Specyficzne problemy mowy i języka (SLI)
- Opóźniony rozwój mowy
- Dysleksja
- Inne zaburzenia komunikacji

Regulamin
Regulamin wizyt stacjonarnych
- Dzieci oczekujące w poczekalni pozostają pod opieką rodzica/opiekuna.
- Na konsultacje i zajęcia sugerujemy przychodzenie dziecka z jednym rodzicem/opiekunem.
- Do podjęcia terapii uprawnia przeprowadzona w Gabinecie konsultacja lub diagnoza.
- Zajęcia terapeutyczne są odpłatne i dobrowolne. Odbywają się w roku szkolnym od godziny 10.00 do godziny 19.00 według grafika pracy specjalisty.
- Zajęcia oznaczają indywidualną terapię dziecka (pacjenta) oraz konsultację z rodzicami.
- Terapie prowadzą specjaliści Gabinetu posiadający wymagane kwalifikacje potwierdzone: świadectwami, certyfikatami, dyplomami.
- Zajęcia trwają 45 minut (1 godzina lekcyjna). Czas zajęć 45 minut obejmuje terapię dziecka i ew. konsultację z rodzicem.
- Opłaty obowiązują wg cennika Gabinetu.
- Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i terapeutów Gabinet/specjalista ma prawo odmówić konsultacji lub/i prowadzenia zajęć w przypadku, gdy zgłoszone dziecko lub oczekujący rodzic/opiekun jest chory/chore lub ma objawy takie jak: gorączka, katar, kaszel, zmiany skórne (np.: wysypki, opryszczka), zatrucie pokarmowe i inne. W takiej sytuacji dane zajęcia zostają przerwane i przepadają. Zdrowe dziecko może uczestniczyć/kontynuować terapię.
- W przypadku okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w ustalonym terminie, Gabinet poinformuje o tym możliwie najwcześniej przed planowanymi zajęciami i zobowiązuje się zaproponować dwa wolne terminy do wyboru w których zostaną przeprowadzone zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć Gabinet dołoży wszelkich starań, aby przeprowadzić zajęcia w kolejnym ustalonym terminie lub dokona zwrotu należności za dane zajęcia.
- W przypadku odwołania przez Gabinet opłaconych zajęć w dniu zajęć Gabinet przeprowadzi zajęcia w kolejnym ustalonym terminie bezpłatnie.
- W przypadku odwołania przez Klienta konsultacji lub zajęć w dniu zajęć, zajęcia/konsultacja przepada i nie jest zwracana płatność.
- Gabinet może zaproponować także formę konsultacji/terapii on-line.
- Specjalista może skierować dziecko na dodatkowe badania lub odmówić przeprowadzenia konsultacji, terapii, diagnozy w uzasadnionym przypadku.
- Gabinet może odmówić świadczenia usług terapeutycznych/zajęciowych w przypadku nieprzestrzegania zasad/regulaminów obowiązujących w Gabinecie lub w innym uzasadnionym wypadku.
- Wszelkie sprawy organizacyjne oraz pytania i wątpliwości należy zgłaszać do recepcji Gabinetu.
- Gabinet zastrzega sobie możliwość dostosowania działań do sytuacji zewnętrznej, niezależnej od Gabinetu, a w szczególności związanych z sytuacją epidemiologiczną.